جشن استقبال از«بهار طبیعت» و  «بهار قرآن» در مسجد «فردریک» آمریکا برگزار شد

اعضای جامعه اسلامی در «فردریک» در ایالت «مریلند» آمریکا با پذیرایی از افراد با پیشینه‌های فرهنگی مختلف در مسجد جامع این شهر به استقبال نوروز و ماه مبارک رمضان رفتند.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: برای بسیاری از مردم خاورمیانه یا آسیای مرکزی روز 21 مارس (سه شنبه اول فروردین) چیزی بیش از اولین روز بهار است،این روز در حقیقت نوروز یا آغاز سال نوی ایرانی است که هزاران سال قدمت دارد. اعضای جامعه اسلامی در «فردریک»،شهری در ایالت «مریلند» آمریکا با پذیرایی از افراد با پیشینه‌های فرهنگی مختلف در مسجد جامع این شهر به استقبال نوروز و ماه مبارک رمضان رفتند.

 

دکتر «ویس انصاف»، یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن اسلامی فردریک در این‌باره گفت: برگزاری جشن نوروز یک سنت است و ما کل جامعه فردیک از همه ادیان و مذاهب و با پیشینه‌های فرهنگی مختلف را دعوت کردیم تا همه با هم به استقبال این جشن سنتی زیبا برویم.

 

انصاف گفت که اگرچه کشورهایی مانند افغانستان یا قرقیزستان این عید را با ظروف و لباس های منحصر به فرد جشن می گیرند، اما معنای کلی نوروز با اتحاد خانواده‌ها و افراد با فرهنگ‌های مختلف تعریف می شود.

 

در داخل مسجد جامع فردریک نمایشگاهی ترتیب داده شده است که حاضران در آن می‌توانند از غذاها، صنایع دستی و انواع لباس های رنگارنگ ویژه نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان بهره ببرند.

 

 

«زمیرا سیدیکوف»، سفیر سابق قرقیزستان در آمریکا و کانادا و یک روزنامه‌نگار برجسته قرقیزستانی که در حال حاضر در برنامه های اجتماعی در فردریک مشارکت دارد،گفت: سبزه‌هایی که در گلدان‌های کوچک سفالی فروخته می‌شوند، نشان دهنده باروری و رشد جدید در نوروز هستند.

 

او گفت: زمانی اتحاد جماهیر شوروی به مردم قرقیزستانی اجازه نمی داد این تعطیلات را جشن بگیرند،اما حالا ما اینجا در کنار هم نوروز را جشن می‌گیریم.

 

سیدیکوف از جامعه اسلامی و مسجد جامع فردریک که جشن استقبال از نوروز را برگزار کردند،تشکر کرد.

 

خلیل الشازتی،متولی مسجد فردریک هم با تبریک عید نوروز گفت: در 21 آوریل هم جامعه اسلامی بار دیگر درهای خود را به مناسبت عید فطر که پایان ماه مبارک رمضان است، به روی همه اعضای جامعه باز می کند.

 

وی تاکید کرد که عید سعید فطر فرصت دیگری برای مسلمانان و غیرمسلمانان خواهد بود تا برای تبادل فرهنگی گرد هم آیند.

 

الشازتی گفت: مسلمانان در فردریک از هر فرصتی برای تقویت پیوندهای میان فرهنگی و میان مذهبی در جامعه استفاده می کنند و امسال با همزمانی نوروز و ماه رمضان فرصت این تبادل ها بیش از پیش فراهم شده است.

کد خبر 1258360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha