طرح نوروزی آرامش بهاری، طرح خدمت رسانی جهادی به زائران و گردشگران مذهبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری، طرحی برای ارائه خدمات جهادی به زائران و گردشگران مذهبی در بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم سوره مبارکه حدید آیه ۱۷ می‌فرماید: «اعْلَمُوا أَنَّ اللهَ يُحْيِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآياتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ» یعنی بدانيد كه خدا زمين را پس از مرگش زنده مى‏ گرداند، به راستى آيات خود را براى شما روشن گردانيده‏ ايم باشد كه بينديشيد».

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این آیه خداوند از حیات مجدد زمین خبر می دهد که شاید ظاهر آیه به بهار مادی و طبیعی تفسیر شود، یعنی حیات دوباره پس از مرگ و خواب زمستانی، اما وقتی به روایات ذیل این آیه مراجعه کنیم، درمی یابیم ائمه علیهم السلام این آیه را به ظهور امام زمان(عج) تفسیر کرده اند.
 

 

وی ادامه داد: این حیات دوباره در زمین مطابق تفسیر امام صادق علیه السلام تعبیر به این موضوع شده که زنده شدن زمین پس از مرگ، به منزل فراگیری عدالت از ظلم و ستم است.

 

حجت‌ الاسلام نصیرالاسلامی افزود: باطن آیه آن است که وقتی زمین پر از ظلم می شود، می میرد و کسی که آن را از عدالت پر کند، زنده اش خواهد کرد، این حیات یعنی مملو شدن زمین از عدالت و عدالت تام محقق نخواهد شد مگر اینگه زمین انبیاء و اوصیاء حضرت بقیه الاعظم مهدی موعود (ع) ظهور کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آرامش بهاری واقعی با شکوفا شدن غنچه زیبای بوستان ولایت محقق خواهد شد.

 

وی یادآور شد: در زیارت حضرت مهدی موعود امام زمان(عج) آمده «السلام علی ربیع الانام و نضره الایام، یعنی سلام بر بهار مردمان و خرمی روزگاران».

 

حجت الاسلام نصیرالاسلامی اظهار کرد: پس حضرت حجت(عج) ربیع انام خوانده شده و وجود گرانقدرش به فصل حیات آفرین بهار و باران ثمربخش و «آرامش بهاری»برای موجودات تشبیه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این نور ملکوتی و جلوه ایزدی، همچون بهار، زندگی و نشاط می آفریند و دلهای مرده و قلب های پژمرده را روح و صفا می بخشد، آن هم نه تنها برای آدمیان و نه فقط در محدوده جن و انس، بلکه در تمام جهان آفرینش!.

 

وی خاطرنشان کرد: همان طور كه فصل بهار آغاز تقویم و رویش و رشد و نمو است، وجود گرانقدر ایشان نیز به عنوان یكی از ائمه اطهار(ع) سرفصل خلقت است. چنان كه در زیارت جامعه كبیره نقل گردیده «بکم فتح الله» بحث از مهدویت، انتظار و ظهور به معنای اتمام تاریخ و سرنوشت انتهایی زمین و زمان نیست، بلكه بحث از بهانه آغاز ومبداء خلقت است!.

 

حجت‌ الاسلام نصیرالاسلامی گفت: بحث زیبایی، خرمی و آرامش بهاری مردمان است با تشعشع نور ولایت و ذخیره همه انبیاء و اوصیاء بر ساحل آرامش می رسند و روزی است که به تعبیر روایات، روز حکومت صالحان بر فاسقان و حکومت مستضعفان بر مستکبران عالم است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: این روز را بر همه هم وطنان، هم استانی های گرانقدر، دست اندرکاران بقاع متبرکه و اصحاب رسانه و قلم تبریک عرض می کنم و سالی سرشار از موفقیت و ظقرمندی و موفقیت برای همه عزیزان از خداوند متعال خواستارم.

 

وی اظهار امیدواری کرد، سال جدید سال پیروزی و موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه حضرت امام خامنه ای در همه عرصه های داخلی و بین المللی و در راس همه خواسته ها و حوائج سال ظهور امام عصر روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء باشد.

کد خبر 1258510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha