آسوشیتدپرس از جشن مسلمانان اندونزی با فراررسیدن ماه رمضان گزارش داد

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به آداب و رسوم ویژه مسلمانان اندونزی در ماه مبارک رمضان در سایه افزایش قیمت‌ها پرداخت.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا با فرارسیدن ماه مبارک رمضان جشن مسلمانان اندونزی را در سایه افزایش قیمت‌ها در این کشور بررسی کرد.

 

در این گزارش آمده است: میلیون‌ها مسلمان در اندونزی برای ماه مبارک رمضان، آداب و رسوم خود را در سایه افزایش قیمت‌های موادغذایی در نتیجه جنگ روسیه و اوکراین و بحران افزایش جمعیت در این کشور برگزار می‌کنند.

 

براساس این گزارش، از راهپیمایی رنگی در خیابان‌های چراغانی شده تا تمیزکردن قبور نزدیکان و مشارکت در تقسیم غذا با خانواده و دوستان از جمله فعالیت‌های مسلمانان اندونزی با فرارسیدن این ماه مبارک است. اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان است که با روش خاصی آغاز ماه مبارک رمضان را جشن می‌گیرد.

 

یاقوت شلیل قماس، وزیر امور دینی اندونزی اعلام کرد: ماه مبارک رمضان از امروز پنجشنبه پس از رؤیت حلال ماه توسط تیم رصد اندونزی آغاز شده است. پیش بینی می شود بیشتر مردم اندونزی که نزدیک به 90 درصد آنها مسلمان هستند، از امروز روزه‌داری را آغاز کنند.

 

پس از اعلام آغاز ماه مبارک رمضان، مساجد مملو از نمازگزارانی شد که شب اول ماه مبارک رمضان برای اقامه نماز مغرب و نمازهای مستحبی گردهم جمع شدند. در مسجد جامع استقلال در جاکارتا که بزرگ‌ترین مسجد در جنوب شرق آسیاست، ده‌ها هزار نمازگزار دوشادوش یکدیگر برای اقامه نماز حضور داشتند.

 

مسلمانان در اندونزی مانند جشن‌های رمضانی در سراسر جهان قبل از افطار در فضایی معنوی گردهم می‌آیند.

 

در این گزارش آمده است: هدف از روزه‌داری تقرب مومنان به خداوند و یادآوری رنج و درد فقیران است.  همچنین از مسلمانان انتظار می رود که به شدت به نمازهای روزانه پایبند باشند و به مراقبه مذهبی بپردازند.

 

وزارت بازرگانی اندونزی اعلام کرد: قیمت کالاهای اساسی وارداتی از جمله گندم، شکر، گوشت گاو و سویا در سال جاری به دلیل رشد شدید قیمت کالاها و اختلال در واردات افزایش یافته است.

 

اما بسیاری از مردم می گویند که افزایش قیمت‌ها نه تنها در غذاهای وارداتی بلکه بر کالاهای داخلی مانند برنج، تخم مرغ، روغن نخل و پیاز تاثیر گذاشته است. همچنین قیمت گاز و برق نیز افزایش یافته است.

کد خبر 1258624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha