مجموعه‌های فرهنگی باید مردم را در زمینه تورم، آگاه و واقف کنند

حجت‌الاسلام محمدیان، گفت: در زمینه تورم ما مردم هم سهم داریم و بخشی از آن در اختیارمان است که مجموعه‌های فرهنگی باید در این زمينه آگاهسازی و مردم را واقف کنند.

حجت‌الاسلام احمد محمدیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو و حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شعار سال توسط رهبر انقلاب به عنوان «مهار تورم، رشد تولید» انتخاب شده و دلیل نامگذاری آن با توجه به مسائل اقتصادی و جراحی اقتصادی رخ داد.

 

امام جمعه موقت اندیمشک، با بیان اينکه در این مسیر با مشکلات و معضلاتی از جمله تورم مواجه هستیم افزود: در این جراحی اقتصادی باید برای مهار تورم چاره‌ای بیاندیشیم چرا که شدت گرفته است.

 

وی به بیان مطالبی پیرامون مسئله رشد تولید پرداخت و اذعان کرد: سال گذشته در راستای شعار سال در بحث دانش بنیان و رشد تولید تلاش‌هایی صورت گرفت اما کافی نبود.

 

حجت‌الاسلام محمدیان، تصریح کرد: مردم باید بدانند بخشی از تورم به دست آنها صورت می‌گیرد به ویژه زمانی که قیمت دلار، سکه و طلا مطرح می‌شود و سیل مردم برای خرید و فروش، تورم را به همراه دارد.

 

وی عنوان کرد: در زمینه تورم ما مردم هم سهم داریم و بخشی از آن در اختیارمان است که مجموعه‌های فرهنگی باید در این زمينه آگاهسازی و مردم را واقف کنند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک، بیان کرد: ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی دقیق به دیگران بفهمانیم که مشکلاتی که دولت‌های قبل به وجود آوردند و وابستگی‌های که به نفت داریم و خام‌فروشی‌ها، معضلاتی هستند که ما را به مصرف کننده تبدیل کرده‌اند و تبدیل شدن به تولید کننده، مسیر سختی را به همراه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: برای تحقق شعار «مهار تورم، رشد تولید»، ابتدا باید تورم خودباختگی، خودفریبی و دمیدن موج ناامیدی را که در جنگ شناختی توسط عناصر داخلی و خارجی بیگانه به کشور تزریق می‌شود را مهار کنیم تا با تولید روح امید به آینده روشن کشور و توانایی اندیشه به خودباوری انسانی و اسلامی دست یابیم که در سایه آن، برای عظمت هرچه بیشتر ایران قدرتمند بکوشیم.

 

حجت‌الاسلام محمدیان، خاطر نشان کرد: ما نیاز به کوششی هدفدار داریم که با محاسبه صحیح، نقاط ضعف را با تکیه بر توانمندی‌های بی‌شمار رفع خواهد کرد و این تحول نیازمند ایجاد و تقویت اعتماد به نفس ملی و حس استقلال‌طلبی بیش از پیش است.

کد خبر 1258675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha