دیپلماسی صلح و دوستی زهر کشنده ای برای آمریکا، انگلیس و رژیم جعلی صهیونیستی است

امام جمعه یاسوج با اشاره به تلاش دشمنان و هزینه‌های آنها برای به زانودرآوردن کشور و نظام، گفت: دیپلماسی صلح و دوستی از موضع قدرت کشورمان کاری ارزشمند و زهر کشنده ای برای آمریکا، انگلیس و رژیم جعلی صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز (۴ فروردین ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند متعال در آیات پایانی سوره نساء همه بندگان خود را نصیحت فرمودند «کسانی که ایمان آورده‌اند و در کنار ایمان، عمل صالح انجام دادند این افراد پاداش خود را به طور کامل دریافت خواهند کرد».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: ایمان به خدا، ایمان به پیامبران الهی، قرآن، ایمان به معاد، ایمان به دستورات خداوند، ایمان به امیرالمومنین و ائمه اطهار علیهم السلام، عمل صالح، نماز، روزه، زکات، حج و ... پاداش بالایی دارند.

 

وی با اشاره به اینکه نماز کلید بهشت استف ادامه داد: بهترین پاداش های بهشتی زمان هایی است که انسان نماز می خواند.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: بهشت پاداش های پایدار و همیشگی دارد، ولی یکسری عنایت ها و پاداش های ویژه ای وجود دارد که شامل برخی از انسان های نمازخوان می شود.

 

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خداوند بهترین مواقع را برای اقامه نماز دستور داده که همه این ها پاداش دارد، افزود: روزه، سپری در برابر آتش دوزخ و بهشت با نماز، روزه، خمس، زکات، حجاب و حیا برای انسان مهیا می شود.

 

وی یادآور شد: کسی با بی حجابی و برهنگی به بهشت خدا نمی رسد، زیرا حجاب، حیا، عفت و پاکدامنی برای زن واجب و رکن محسوب می شود.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه خداوند گاهی در برابر یک عمل نیک چندین برابر پاداش عطا می فرماید، اظهار کرد: انفاق، صله رحم، کمک به فقرا، ایجاد صلح و دوستی بین مسلمانان، حضور در تشییع جنازه مومنین و ... پاداش های فراوانی دارد.

 

امام جمعه یاسوج بیان کرد: کسانی که خدا را عبادت نمی کنند، روزه نمی گیرند، زکات و خمس پرداخت نمی کنند، حجاب و عفاف را رعایت نمی کنند یا از سر جهالت است یا از سر استکبار است.

 

وی یکی از ادله عقلی اثبات معاد را مسئله «عدالت» دانست و افزود: خداوند خالق عالم و عادل است و این جهان نیز ظرفیت پاسخگویی ثواب اعمال و مجازات اعمال را ندارد و باید جهان دیگری باشد که هر کس ثواب یا جزای اعمال خود را دریافت کند.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: در سایه تقوا، واجبات و ترک محرمات انسان به سعادت دنیا و آخرت خواهد رسید.

 

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به اینکه مشکلات انسان به وسیله تقوا حل خواهد شد، گفت: مشکلات فردی، اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی و فرهنگی همه اینها با تقوا حل خواهد شد، زیرا تقوا منشاء همه خیرات و برکات و گناه و معصیت منشاء همه بدی ها، شرارت‌ها، بدبختی ها و شقاوت ها است.

 

وی در فراز دیگری از خطبه ها ضمن تبریک سال نو به همه نمازگزاران، گفت: امیدواریم که سالی پر خیر و برکت و سرشار از معنویت، خوشبختی و عاقبت بخیری برای همه ملت شریف ایران، استان، مسلمانان و شیعیان جهان باشد.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: با تحویل سال خداوند تحولی در نظام آفرینش و تکوین ایجاد می کند که این دلیلی بر قدرت پروردگار و زنده شدن مردگان و انسان ها است.

 

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: خداوند همیشه بیان می کند که طبیعت را می میرانیم و زنده می کنیم که این یکی از نشانه های زنده شدن انسان پس از مرگ است و این قدرت خداوند را نشان می دهد.

 

وی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، گفت: امیدواریم خداوند در این ماه همه ما را مشمول عنایات ویژه خود قرار دهد.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان شهر الله است، ادامه داد: ماه شعبان المعظم و رجب المرجب همه مقدمه ای برای ورود به ماه پر خیر و برکت رمضان و لیله القدر است.

 

خطیب جمعه یاسوج ماه رمضان و این میهمانی ویژه را فرصتی برای دریافت معارف الهی از عالم و فرشته وحی دانست و اظهار کرد: ماه رمضان بهترین زمان برای کاشتن بذر معرفت و معنویت در دل و روح آدمی است.

 

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهار قرآن بوده و دل ها آماده کاشته شدن بذر معرفت الهی است، گفت: شکوفایی که در ماه مبارک رمضان شکل می گیرد، در مسئله معرفت و معنویت در زمان های دیگر نیست.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه استعداد و ظرفیت هایبسیاری در ماه رمضان برای همه بندگان خدا وجود دارد، افزود: یکی از کارهای بسیار مهمی که ما علاوه بر روزه داری باید انجام دهیم، قرائت قرآن است.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه کسانی که توانایی دارند در این ماه قرآن بخوانند، بیان کرد: خداوند فرمود «خواندن یک آیه در در این ماه برابر با ختم قرآن در ماه های دیگر است» یعنی اثرگذاری قرآن در این ماه بالا است.

 

وی افزود: ما باید در همه ماه های سال با قرآن انس داشته باشیم، ولی در ماه رمضان که بهار قرآن است باید توجه ویژه ای به قرائت و انس با قرآن داشته باشیم.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: شرکت در محافل و مجالس قرآنی ثواب بسیار بالایی دارد، زیرا نگاه کردن و گوش دادن قرآن ثواب داشته و عبادت محسوب می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید خود را در معرض آیات قرآن، سخنرانی علما و مبلغین قرار دهیم، زیرا مسیر قرآنی ذهن ها و قلب ها را تطهیر می کند.

 

وی سحرخیزی در ماه مبارک رمضان را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از خواص بسیار مهم در ماه مبارک رمضان، سحرخیزی است.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه بخشش گناهان از خواص ماه مبارک رمضان است، ادامه داد: آثار روحی، روانی و جسمی نیز از برکات این ماه است.

 

امام جمعه یاسوج افزود: روزه داری سخت نیست، ولی شیطان آن را سخت می کند و انسان را به خوردن آب و غذا تحریک می کند.

 

وی اظهار کرد: قند خون، چربی خون و بسیاری از بیماری ها با روزه داری تنظیم خواهد شد و بر سلامت روح و روان انسان نیز تاثیرگذار است.

 

آیت الله حسینی تاکید کرد: روزه خواری از لحاظ عمومی باید ممنوع باشد و همه ما وظیفه داریم که تذکر لازم را به روزه خواران داشته باشیم و اجازه ندهیم که به این فریضه الهی اهانت شود.

 

خطیب جمعه یاسوج به شعار سال که از طرف مقام معظم رهبری به نام «مهار تورم، رشد تولید» نام گذاری شده اشاره کرد و گفت: تورم باید کنترل و مهار شود، زیرا تورم برای مردم به ویژه طبقه محروم و مستضعف کمرشکن شده است.

 

وی تصریح کرد: افراد طبقه محروم و کارمند با تورم به آنها فشار وارد می شود و ضرورت دارد این موضوع کنترل شود و راه کنترل نیز با تدبیر و اراده خواهد بود.

 

آیت الله حسینی افزود: برخی‌ها دلار را بهانه می کنند در صورتی که گاهی اوقات قیمت دلار پایین می آید ولی قیمت اجناس تغییری نمی کند که این کار نیازمند تدبیر و اراده است.

 

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه ما باید در زمینه رشد تولید تلاش کنیم و به تولید داخلی نیز اعتماد داشته باشیم، گفت: برخی اشکالات در زمینه تولید داخلی مربوط به فرهنگ عمومی مردم از جمله اسراف، تبذیر، چشم و هم چشمی و تجمل گرایی است که این کارها خطا محسوب می شوند.

 

وی تاکید کرد: در نوع تغذیه، پوشش ها، در مصرف آب، برق و گاز اسراف صورت می گیرد و در برخی از مجالس و محافل در زمینه پخت غذا نیز اسراف می شود و ضرورت دارد درک، فهم و فرهنگ عمومی بالا برود.

 

آیت الله حسینی در فراز پایانی خطبه ها به ارتباط ایران با کشورهایی مثل عربستان و امارات گریزی زد و گفت: صلح و دوستی کاری ارزشمند است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آن چیزی که دشمنان اسلام و امنیت منطقه را نگران می‌کند، ارتباط، صلح و دوستی است و نظام جمهوری اسلامی ایران از موضع قدرت ارتباط خود را با این کشورها برقرار کرده است.

 

وی با اشاره به تلاش دشمنان و هزینه‌های آنها برای به زانودرآوردن کشور و نظام، افزود: دیپلماسی صلح و دوستی از موضع قدرت کشورمان کاری ارزشمند و زهر کشنده ای برای آمریکا، انگلیس و رژیم جعلی صهیونیستی است.

 

امام جمعه یاسوج گفت: باید صلح، ثبات و دوستی در منطقه برقرار شود و طبیعی است که این کشورها با این کار مخالف باشند.

کد خبر 1258760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha