تأمین رفاه اقتصادی دستور اسلام است/گردشگران حرمت ماه رمضان را حفظ کنند

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه فقر مانع اساسی رشد فکری و فرهنگی جامعه می شود، گفت: اسلام تأمین زندگی مادی انسان ها در اندازه کفاف را ضروری می داند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه همدان اظهار کرد: هدف از خلقت انسان رسیدن به مقام عبد بودن است و برای رسیدن به معبود باید جامعه سالم باشد و یکی از بسترهای مهم برای تحقق عبودیت اقتصاد سالم و برخورداری از زندگی در اندازه کفاف است.

امام جمعه همدان افزود: اسلام تأمین زندگی مادی انسان ها در اندازه کفاف را ضروری می داند یعنی مسکن و  امور ضروری بدون رو انداختن به دیگران تأمین شود و ائمه اطهار(ع) هم از فقر به خدا پناه می بردند.

وی ادامه داد: مأموریت برخی از پیامبران مانند حضرت شعیب هم اصلاح مفاسد اقتصادی و رسیدگی به امور اقتصادی بوده است و قرآن کریم در سوره نساء از سپردن اموال عمومی به دست سفها و افرادی که مدیریت اقتصادی بلد نیستند؛ نهی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: مال و ثروت ضابطه مند که از راه درست جمع آوری شده عامل استقامت و استواری جامعه است زیرا اگر جامعه دچار فقر شود؛ استقلال خود را از دست می دهد.

آیت الله شعبانی موثقی بیان کرد: فقر مانع اساسی رشد فکری و فرهنگی جامعه می شود و نگاه اسلام به مسئله اقتصاد مهم است و نباید دنیا را ترک کرد.

وی اعلام کرد: برای تأمین زندگی در اندازه کفاف همان طور که رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی خود به آن اشاره کردند باید تورم مهار شود و برای این کار یک جهاد همگانی و هم افزا لازم است.

امام جمعه همدان افزود: در اقتصاد اسلامی مردم هم مسئولیت دارند بنابراین مردمی سازی اقتصاد در ایران راه مهار تورم است و دولت هم با اعطای تسهیلات آسان و کاستن از بوروکراسی به تولیدکنندگان کمک کند.

آیت الله شعبانی موثق گفت: واگذاری مدیریت اقتصادی به مردم از راه های بهبود وضعیت اقتصادی کشور است و نخبگان و جوانان برومندی داریم، اما موانعی هم وجود دارد که مانع فعالیت آنها می شود و باید برطرف شود.

وی با تأکید بر پرهیز از دخالت مسئولان در کار یکدیگر بیان کرد: نسبت به مسئولیت های خود هم باید مسئولیت پذیر و عامل باشیم که نمونه آن مراقبت بر هنجارهای اجتماعی و حاکمیت قانون برای پایداری خانواده است.

آیت الله شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: بر اساس 30 دستگاه نسبت به تحقق هنجارهای اجتماعی مسئولیت دارند و گزارش دهند که در این مورد چه کاری انجام داده اند.

وی با تأکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان گفت: گردشگران و اصناف طوری رفتار کنند که احترام این ماه حفظ شود زیرا مراقبت از حدود الهی است.

پایان پیام/

کد خبر 1258766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha