حرمت ماه رمضان رعایت شود/ زندگی خود را به. محور قرآن قرار دهیم

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، با بیان اینکه باید حرمت ماه رمضان رعایت شود، گفت: عظمت ماه رمضان به‌واسطه نزول قرآن کریم است، بنابراین باید در خانواده برنامه‌ریزی کنید‌ و قرآن بخوانید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، امروز جمعه (۴ فروردین) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: باید حرمت ماه رمضان رعایت شود و همانطور که خودمان روزه می‌گیریم دیگران را نیز به روزه گرفتن توصیه کنید و کسانی که نمی‌توانند روزه بگیرند از روزه خواری پرهیز کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان، اضافه کرد: حرمت ماه رمضان از واجبات الهی است از این رو تمام مغازه‌هایی که غذای آماده ارائه می‌دهند باید پس از نماز مغرب و عشا خدمات خود را ارائه کنند و دادستان نیز باید با قاطعیت به میدان بیاید.

 

وی افزود: همه کسانی که معیشت مردم را تأمین می‌کنند دقت کنند نباید از فرصت‌هایی که خداوند به ما می‌دهد سوءاستفاده کنیم، در برخی از کشورهای اسلامی همزمان با ماه مبارک رمضان بر سردر مغازه‌ها نوشته شده که به حرمت ماه رمضان قیمت‌ها را کاهش می‌دهیم، اما در اینجا برخی اقلام مورد نیاز مردم را احتکار می‌کنند و حاضر نیستند نیازمندی‌های مردم را با قیمت کمتر به آنها ارائه دهند و هر چه که نیاز مردم است در این روزها گران می‌شود از این رو نیاز است که دادستانی به میدان بیاید.

 

امام جمعه اهواز، تصریح کرد: مردم نیز باید با برخی از خدا بی‌خبران در این روزها به احتکار می‌پردازند، برخورد قاطع مسئولان با این افراد را ببینند و این‌گونه نباشد که گروهی معیشت مردم را گرو بگیرند.

 

وی با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان ابراز کرد: عظمت ماه مبارک رمضان به‌واسطه نزول قرآن کریم است، بنابراین باید در خانواده برنامه‌ریزی کنید‌ و قرآن بخوانید؛ مسئولان فرهنگی توجه کنند که باید در این ماه زندگی ما بر محور قرآن باشد.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، همچنین در ارتباط با شعار سال «مهار تورم و رشد تولید»، عنوان کرد: توجه به شعار سال نباید به چند نامه و عنوان محدود شود؛ دولت در حد توان در مدت گذشته به این شعار عمل کرده اما مسئولان باید کارگروه‌های متعدد و مختلفی از نخبگان استانی تشکیل دهند و در همین ابتدای سال اولویت‌هایی را معین کنند.

 

وی با بیان اینکه مسئولان در همین ابتدای سال این مطالبه رهبر معظم انقلاب را درباره مهار تورم و رشد تولید جدی بگیرند، اذعان کرد: رشد تولید در ایران اسلامی به عوامل مختلفی همچون حمایت از سرمایه‌گذاری، پرداخت انواع تسهیلات ارزی و معافیت‌های مالیاتی و عوامل تشویق‌کننده بستگی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان، یاد آور شد: الزامات رشد تولید و اینکه چه کار کنیم که تولید رشد شتابنده داشته باشد باید به تعیین اولویت‌های تولید، افزایش انگیزه تولید، فراهم کردن زیرساخت‌های تولید، شفافیت و ارتقای امنیت سرمایه‌گذاری، توسعه و ارتقای امنیت مالی تولید، کیفیت بخشی کالای تولید داخلی و ... توجه کرد.

 

کد خبر 1258769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha