دستگاه‌های دولتی و فعالان غیر دولتی برای تحقق شعار سال تلاش کنند

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: همه دستگاه‌های دولتی و فعالان غیر دولتی برای تحقق شعار سال تلاش کنند تا سال شیرینی را برای مردم خوب‌مان رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی - امام جمعه بندر آستارا در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، همزمانی فصل بهار و ماه مبارک رمضان، تقارن بهار زندگی با بهار طبیعت را نیکو شمرد و به بیان فضایل ارزشمند ماه مبارک رمضان پرداخت.

 

وی با بیان‌اینکه هر چیزی برای خود بهاری دارد و بهار قرآن نیز ماه مبارک رمضان است، افزود: فصل بهار، فصل نو شدن و تازگی و رویش و زندگی است وماه مبارک رمضان نیز، فصل رویش قرآن و تازه شدن معنویات و بندگی به درگاه خداست که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا ادامه داد: علاوه بر انجام تکالیف دینی مثل روزه و نماز و بهره‌مندی از تلاوت قرآن و قرائت دعاها، رسیدگی به محرومین و نیازمندان، حل مشکلات مومنان، و آسان گرفتن بر زیر دستان را از دیگر اعمال شایسته در ماه مهمانی خدا می‌باشد که در کلام پیامبر اکرم(ص) مورد توصیه و تأکید قرار گرفته است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی در خطبه دوم خود با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «مهار تورم، رشد تولید»، فلسفه این نامگذاری‌ها را جمع‌بندی اقدامات در سالی که گذشت و نگاه هدف‌دار به سال پیش‌رو عنوان کرد و گفت: شعار هر سال نشان می‌دهد که در سال گذشته چه میزان موفقیت و یا نقص داشتیم و در سال آینده باید نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

 

امام جمعه بندر آستارا تصریح‌کرد: شعار امسال دو قسمت دارد؛ مهار تورم که یک امر سلبی است و باید سعی کنیم تورم را از بین برده یا حداقل با برخی اقدامات دیگر مهار کنیم. و قسمت دوم رشد تولید؛ که یک امر ایجابی است و باید همه دستگاه‌های دولتی و فعالان غیر دولتی تلاش کنند تا این امر را محقق کرده و بتوانیم با ارتباط پیوسته‌ای که بین این جزء وجود دارد سال شیرینی را برای مردم خوب‌مان رقم بزنیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا با توجه به آغاز سفرهای نوروزی و ابراز تأسف از جان‌باختن چند صد نفر از هموطنان عزیزمان در حوادث و سوانح رانندگی در همین چند روز ابتدایی سال گفت: یکی از کارهای مهمی که باید به عنوان معروف در جامعه ترویج شود و توصیه به آن به عنوان امر به معروف مطرح شود، رعایت قوانین و فرهنگ صحیح رانندگی است که موجب آرامش و سلامت مسافران خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از شهرداران آستارا و لوندویل در زیبا سازی فضای شهری و اقدامات زیرساختی انجام گرفته، از آنان خواست تا با تزیین معابر و میدان‌ها به وسیله نمادها، پرچم‌ها، بنرهای مرتبط با ماه مبارک رمضان رنگ و بوی ماه رمضان و حال و هوای بندگی را در سطح شهرها بیشتر جلوه‌گر کنند.

کد خبر 1258772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha