بازدید از موزه جهرم تا پایان هفته رایگان شد

قاسم زادگان گفت: بازدید از موزه مرکزی جهرم از شنبه پنجم فروردین تا چهارشنبه نهم فروردین برای عموم مردم رایگان است.

ابوالفضل قاسم زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: با هماهنگی به عمل آمده، شنبه پنجم فروردین تا چهارشنبه نهم فروردین از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح، موزه مرکزی جهرم آماده بازدید رایگان عموم شهروندان است.

 

سرپرست مرکز جهرم شناسی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند در صورت تمایل در زمان یادشده در موزه مرکزی جهرم واقع در بلوار آزادگان، کوچه ۲۳ (شهید مهربان)، ورودی ضلع جنوب غربی ساختمان اورژانس حضور بهم رسانند.

 

وی بیان کرد: موزه جهرم در محیطی به مساحت هزار و ۷۰۰ مترمربع و زیربنای ۸۵۰ مترمربع به صورت موقت در ساختمان‌ قدیمی معاونت بهداشت به بهره برداری رسیده است.

 

قاسم زادگان عنوان کرد: ساختمان موزه گنجینه آثار، اسناد و مسکوکات قدیمی جهرم از بخش‌های مختلفی چون اشیاء پیش از تاریخ، فسیل‌ها و سنگواره‌‌های کشف شده در جهرم،اسناد تاریخی جهرم، نقشه‌های تاریخی، اشیاء به جا مانده از انقلاب اسلامی و شهدا، خاندان آیت‌اللهی، موزه مردم‌شناسی و بازسازی مشاغل کهن جهرم چون شیشه‌گری، رنگرزی، قالی‌بافی، چینی‌بندزنی، عطاری، حصیربافی سنتی و مطبخ‌های قدیم جهرمی تهیه شده و در حیاط مرکزی آن نیز سنگهای تاریخی (سنگ قبرها، سنگهای تقسیم اب، شیر سنگی، پله‌ها، رخ‌بام‌های کهن و... که از سنگ‌های سنگ‌اشکن جهرم می‌باشد) به نمایش در آمده است.

کد خبر 1258869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha