برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص ایلام

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار می شود، گفت: این طرح در سطح ۲۲ بقعه متبرکه و امامزاده های استان ایلام برگزار می شود.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی  ظهر امروز(۵ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری از روز ۲۵ اسفند آغاز شده است و  تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه  طرح آرامش بهاری یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه است که همزمان با ایام نوروز در سطح بقاع متبرکه استان برگزار می شود، افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، هماهنگی و تمهیدات لازم برای اجرای برنامه های متناسب با ماه مبارک رمضان در سطح بقاع متبرکه اندیشیده شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام  برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص با هدف معرفت‌افزایی به زائران و ایجاد فضایی شاد برای کودکان،برپایی نمایشگاه، اجرای مسابقات فرهنگی، اقامه نماز جماعت، برپایی هفت سین معنوی،ایستگاه مشاوره، نقاشی کودکان، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی از جمله برنامه های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص استان خواهد بود.

 

وی با اشاره به اعزام ۱۵ مبلغ مذهبی به بقاع متبرکه شاخص استان در راستای ارتقای برنامه های اجرایی در طرح آرامش بهاری، گفت: تقویت باورهای دینی و مذهبی، بالابردن سطح فکری و فرهنگی زائران، تبلیغ و ترویج سنت های اصیل اسلامی و خدمت رسانی مطلوب، ایجاد رضایت و علاقه مندی در زوار و گردشگران نوروزی از اهداف برگزاری این طرح در استان ایلام است.

 

حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در امامزاده علی صالح (ع) مهران، امامزاده سید عبدالله (ع) ایوان، امامزاده ابراهیم قتال شهرستان دهلران، امامزاده سید ناصرالدین (ع)دهلران، امامزاده سید ابراهیم (ع) دهلران،امامزاده سید سیف الدین (ع) دره شهر، امامزاده سید حسن(ع) مهران و امامزاده سید صلاح الدین (ع)  شهر مهران برگزار می شود.

کد خبر 1258903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha