باید نقدینگی موجود را به سمت بازارها هدایت کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید کسری بودجه را با چاپ پول جبران کنیم، گفت: باید نقدینگی موجود را به سمت بازارها هدایت کرد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر مهار تورم و رشد تولید گفت: برای مهار تورم باید در ابتدا آتش موتور‌های که به سمت کوره تورم ‌می‌روند را کند کرد؛ یکی از آن‌ها بانک هاست. اکنون رفتار بانک‌ها بویژه بانک‌های خصوصی باعث افزایش نقدینگی و رشد پایه پولی کشور شده است و این به خودی خود تورم می‌آورد. این تورم با دستور مدیریت نمی شود. یکی از جا‌های که باید بانک مرکزی امسال نظارت بیشتری داشته باشد بانک هاست.

 

 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید رفتار بانک‌ها مدیریت شود، اظهار کرد: کشور نباید به هیچ وجه به سمت چاپ اسکناس برود ما نباید کسری بودجه را با چاپ پول جبران کنیم که این آسیب زاست. عمده بلایی که امروز سر کشور می‌آید از اینجاست، باید نقدینگی موجود را به سمت بازار‌ها هدایت کرد یکی از این بازار‌ها بورس است که باید آن را تقویت کرد و این وجوه سرگردان که به صورت اژد‌ها آتش به زندگی مردم می‌زند باید به سمت بورس هدایت شود.

 

 

وی تأکید کرد: اقدام بعدی که دولت باید به صورت جدی انجام دهد رشد تولید است. عرضه کم و تقاضای بالا آسیب به بازار‌ها می‌زند و بازار‌ها را دچار تلاطم می‌کند.

 

کد خبر 1258914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha