مازندران باید به خط مقدم تحقق شعار سال تبدیل شود

حسینی پورگفت:مازندران باید به خط مقدم تحول مدنظر مقام معظم رهبری(حفظه الله) تبدیل شود چون سابقه و تمدنش این است، آمادگی کامل برای واگذاری امورات اقتصادی به بخش خصوصی داریم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمودحسینی پور-استاندار مازندران- امروز(۵فروردین) در جلسه تحقق شعار سال که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی کشور، اقتصاد از مهمترین ارکان پیشرفت کشور است.

 

وی با اشاره به فرموده‌های اخیر مقام معظم رهبری، افزود: ایشان با اشاره به تورم، گرانی، تنگی معیشت خواستار اصلاح فرهنگ عمومی و رفع عادات غلط فرهنگی شدند، کشورمان ۴۴ سال در عرصه‌های مختلف رشد کرد، ماشین چند میلیاردی زیر پای کسانی قرار گرفت که با سفر به استان سرسبز مازندران زباله‌های خود را به بیرون پرت میکنند این مشکل بزرگ فرهنگی ماست‌.

 

حسینی پور گفت: بحث تهاجم ترکیبی دشمن در استان نیز مطرح است، در حوزه اقتصاد انباشتی از مسائل ۱۰ساله گذشته در کشور و فشار تحریمی را داریم، هدف دشمن به زانو درآوردن تولید در داخل کشور است.

 

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه تمرکز بر تولید داخلی کلید حل مشکلات کشور است، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده که اعتماد به غربی‌ها جواب نمی‌دهد، موفقیت نقشه راه مقام معظم رهبری به توجه کارگزاران نظام به بحث تولید بستگی دارد، اما تاکنون وظیفه خودشان را به خوبی انجام ندادند.

 

این مسئول با بیان اینکه شهدا در مسیر تحقق اهداف رهبری و امنیت مردم از جانشان گذشتند، ما هم باید در جنگ اقتصادی ایثار به خرج بدهیم، اضافه کرد: در کارگزاران نظام باید عواملی همچون توکل، اخلاص عمل در کارها، ازخودگذشتگی، مجاهدت، عزم راسخ، ابتکار عمل و غیره تقویت شود که عین فرمایشات مقام معظم رهبری است.

 

وی همچنین تحول به معنای دگرگونی را کلیدواژه اصلی و محور گفتمانی بیانات مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: عده ای سنتی کار میکنند و از تحول نگرانند، در حالی که نباید چنین باشد.

 

حسینی پور یادآور شد: بعد از چهل سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی خدمات بسیار ارزشمندی بر جای ماند که با پیش از انقلاب اصلا قابل قیاس نیست.

 

استاندار مازندران با اشاره به نقش مهم مردم در اقتصاد تاکید کرد: موانع بسیاری در استان برای حضور مردم در اقتصاد وجود دارد، باید مسئولان موانع رشد سرمایه گذاری در استان را اعلام کنند، تعداد افرادی محدود و کوتاه‌بین که مدافع زمین و مسائلی دیگر هستند سرمایه گذاران را فراری میدهند.

 

این مسئول با بیان اینکه در مازندران الگوی راهبردی برای تحقق شعار سال وجود ندارد، تصریح کرد: باید از خروجی یک ساله ستاد تسهیل الگویی راهبردی تدوین کنیم، برنامه ای که سازمان مدیریت باید آماده کند قابلیت اجرایی داشته باشد و منجر به ارزیابی دستگاه‌ها شود‌.

 

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید میزان عمل به ماموریت‌های خود را به ما اعلام کنند، خاطرنشان کرد: اگر این کار انجام نشود رشدی اتفاق نمی‌افتد، تولید صنعت در مازندران باید متحول شود، ما در یک مقاطعی رشد خوبی در این حوزه داشتیم بعدش شاهد توقف بودیم که امیدواریم شاهد تحول در این بخش باشیم.

 

استاندار مازندران از کلنگ‌زنی سه صنعت مادر در استان خبر داد و عنوان کرد: مدار برنامه استان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است؛ این سازمان بسیار مهم است، اگر نتوانیم دارای برنامه تحول‌آفرین باشیم فایده ای ندارد.

 

این مسئول خواستار تحول در سازمان جهاد کشاورزی استان شد و گفت: از توسعه دنیا در حوزه کشاورزی بسیار فاصله داریم، البته در حوزه‌های صنعت و گردشگری نیز متناسب با نیازهای امروز نیازمند برنامه‌های تحولی هستیم.

 

وی اضافه کرد: مازندران باید به خط مقدم تحول مدنظر مقام معظم رهبری تبدیل شود چون سابقه و تمدنش این است، مازندران بیشترین فعالین اقتصادی را دارد باید رتبه بالایی کسب کنیم و تقویتش کنیم.

 

حسینی پور تاکید کرد: اعتماد به نفسی که مردم و فعالین اقتصادی مازندران دارند ستودنی است، ما باید برای معرفی نقاط قوت خودمان تلاش کنیم‌.

 

استاندار مازندران گفت: بهره‌وری همراه با دانش مدرن و دانش بنیان بودن عرصه‌های بهره‌وری در استان به رشد اقتصادی کمک می‌کند، دانشگاه‌ها باید طرح‌های عملیاتی خود را در اختیار استانداری قرار بدهند.

 

این مسئول خواستار بررسی موانع صادراتی مازندران توسط دانشگاه‌ها، برگزاری نشست با بخش خصوصی و دانشگاه‌ها و پرهیز از نشستهای کلی، توجه ویژه به بحث صادرات و رسیدن به راه حل برای افزایش آن شد.

 

وی گفت: یکی از مشکلاتمان این است که هر جایی که به مشکل برمیخوریم سمت دولت میرویم، در حالی که اگر قرار است اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود باید بخش خصوصی مدیریت کننده باشد، در مرکبات چه کسانی عامل اصلی خرید از باغات و گرانفروشی هستند باید تعیین و تکلیف شود و جایگاه فروش مرکبات در بازار از الان برای سال آینده مشخص شود.

 

استاندار مازندران در پایان اظهار کرد: توان مجموعه اقتصادی استان بالاست، پیشانی برنامه اقتصادی ما باید برنامه جهت بازاریابی در بازارهای داخلی و خارجی باشد، ما آمادگی داریم که کلیه امور اقتصادی در حوزه تولید را به بخش خصوصی واگذار کنیم‌ به شرطی که فعالان این بخش بابرنامه ورود پیدا کنند یکی از مهمترین امتیازات ما بحث مولدسازی است که دو سال وقت داریم آن را اجرایی کنیم.

کد خبر 1258915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha