ضرورت برگزاری جشن بزرگ روزه اولی ها

امام پناهی با بیان اینکه برای روزه اولی ها جشن بزرگ برپا شود گفت: برگزاری محافل قرآنی و بیان مفاهیم انسان ساز آن، موجب تغییر رفتار در انسان ها و دوری گزینی از پلیدی ها و افکار مسموم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان گیلان، حمیدرضا امام پناهی-فرماندار رشت- امروز ( چهارشنبه،  ۹فروردین) در جلسه هماهنگی برگزاری باشکوه جشن ها و مراسم ماه مبارک رمضان که با حضور روسا و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی مرتبط با برگزاری جشن بزرگ روزه اولی ها و مراسم اختتامیه محافل انس با قرآن شهر رشت در طی ماه مبارک رمضان، انجام شد اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت محافل قرآنی است.

فرماندار رشت با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان، در آلوده کردن محیط شنیداری و دیداری برای نوجوانان و جوانان متمرکز گردیده تا با انحراف نسل آینده ساز کشور، زمینه های ضربه نهایی به نظام اسلامی را فراهم آورند؛ گفت: بنابراین برای مقابله با این توطئه شوم، تک تک افراد جامعه از جمله متولیان امر فرهنگ وظیفه دارند تا با تکیه بر پیشینه و پیشگامی تاریخی گیلانیان در ولایت پذیری و محبت به اهل بیت، نقشه های دشمنان را بی اثر سازند.

امام پناهی با بیان اینکه که برای تبیین درست مسائل نیاز به بصیرت، افزایش آگاهی و تسلط به مسائل روز در سایه همنشینی با قرآن داریم؛ بصیرت افزایی را یکی از برکات انس با کلام وحی دانسته و افزود: اعجاز قرآن در تاثیر بر دلها و استفاده از روش‌های نوین تبلیغی برای رساندن پیام خداوند به مردم، کارآمدترین روش مقابله با تهاجم فرهنگی و فعالیت های دین ستیز دشمنان است.

وی ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی و بیان مفاهیم انسان ساز آن، موجب تغییر رفتار در انسان ها و دوری گزینی از پلیدی ها و افکار مسموم خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان با اشاره به برگزاری جشن باشکوه دختران ۹ و پسران ۱۵ ساله روزه اولی رشتی در سال اول تکلیف خود، با مشارکت خانواده ها و اقشار مختلف مردم، افزود: تشویق کودکان و نوجوانان و آشناسازی فرزندان با احکام و مسائل مطرح در روزه داری از جمله اهداف این جشن خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: باید خاطره سال اول روزه داری را برای کودکان ماندگار کنیم.

فرماندار رشت با بیان اینکه دشمنان سعی دارند تا با عادی سازی، قبح زدایی و برجسته نمودن موارد هنجار شکنی، فضای مجازی را به جولانگاه افراد ضد ارزش بدل و در جهت تخریب پایه های اخلاقی جامعه حرکت کنند، گفت: هدف از جنگ فرهنگی؛ وارونه سازی مفاهیم، ایجاد شک در ارزش‌ها و تحریف واقعیات است.

وی اظهار کرد: در چنین فضایی، حضور منسجم مردم در مراسم ملی، انقلابی و دینی این مهم را یادآور می‌شود که باید تمامی دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران، با تمام توان خود نسبت به برگزاری باشکوه و شاد همایش های فرهنگی نظیر محافل انس با قرآن و جشن بزرگ روزه اولی ها اقدام شود.

کد خبر 1259386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha