رمضان؛ ماه حضور عقلانیت و قرآن در عرصه حیات بشر است/مهار تورم باید به مساله اصلی مسئولان تبدیل شود

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه ماه رمضان، ماه حضور عقلانیت و قرآن در عرصه حیات بشراست، گفت: در این ماه آحاد جامعه و مسئولان نظام اسلامی باید از همه ظرفیت خود برای آراستگی به علم، اتخاذ تصمیمات صحیح و اجرای درست آن تصمیمات بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۱۱ فروردین) در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان از این ماه به عنوان ماه حضور عقلانیت و قرآن در عرصه حیات بشر یاد کرد و گفت: در این ماه آحاد جامعه و مسئولان نظام اسلامی باید از همه ظرفیت خود برای آراستگی به علم، اتخاذ تصمیمات صحیح و اجرای درست آن تصمیمات بهره ببرند که این روش راه رسیدن به کمال است.

 

 

وی به شعار سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با این شعار بر رشد مستمر و سریع اقتصاد در راستای تحول در اقتصاد ملی و افزایش سطح رفاه ملی تاکید کردند، گفت: اصلاح معیشت مردم یک اولویت مهم در سال جاری با توجه به جنگ اقتصادی سنگین دشمن است و مهار تورم اولویت نخست برای حرکت به سمت اصلاح شاخص های کلان اقتصادی و بهبود معیشت و رفاه مردم است.

 

 

حجت الاسلام ابوترابی با تاکید بر اینکه مهار تورم باید به مساله اصلی مسئولان، مدیران و فعالان اقتصادی تبدیل شود، ادامه داد: شاخص درآمدهای نفتی از علل اساسی تورم مستمر در کشور است. نفت باید موتور اقتصاد کشور و پیشران اقتصادی ملی باشد اما متاسفانه در کشور ما نفت به مصیبت اقتصاد تبدیل شده است و اگر نفت را از اقتصاد ایران قطع کنند، همه کلیدها خاموش می‌شود.

 

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه استقلال بانک مرکزی کلیدی‌ترین پیش شرط برای مهار تورم است، گفت: بانک مرکزی باید در سه حوزه حفظ ارزش پول ملی، مهار تورم و انضباط شبکه بانکی کشور دارای هدف بلندمدت و تعریف شده باشد. این بانک باید اهداف خود را تعریف کند و نقشه راه خود را برای تحقق این وظایف که بر شانه های او نهاده شده، در معرض نگاه مردم و صاحبان فکر قرار دهد.

 

 

وی همچنین از  استقلال درجه بالای بانک مرکزی به عنوان یکی از پیشرفت های اصلی اجرای مهار تورم یاد کرد.

 

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کنترل حجم پول و انضباط پولی نیازمند برخورداری بانک مرکزی از درجه قابل قبول استقلال است، ادامه داد: استقلال بانک مرکزی رکن کلیدی است و اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی و سیاست های مالی دولت با استقلال بانک مرکزی گره خورده است.

 

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس باید از همه ظرفیت خود برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی و توسعه نظام مالیاتی استفاده کند، گفت: دولت نیز در برنامه هفتم باید بر دو اصل مهار تورم و تولید تاکید کند و سیاست ابلاغی رهبر انقلاب که فرمودند در برنامه هفتم توسعه باید شاهد رشد مستمر پایدار اقتصادی ۸ درصد باشیم، تحقق یابد.

 

 

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه برنامه هفتم باید به موتور حرکت اقتصاد ملی تبدیل شود، گفت: با نگاه به سیاست های ابلاغی از خلق پیشنهاداتی که در این شرایط اجرای آن ممکن نیست پرهیز شود که امیدواریم در این مسیر درست قدم برداریم.

 

 

وی همچنین با اشاره به یوم الله ۱۲ فروردین گفت: اگر مردم مدیریت صحنه های سیاسی را در دست داشته باشند راه برای اقتدار ملی هموار می شود.

 

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم سالاری دینی بر دو رکن امت و ملت استوار است، گفت: این بازو و رکن اسلامیت، جمهوریت نماد حضور مردم و مردم سالاری است و رکن رکین ولایت و رهبری انسان عالم، عادل و فقیه و به عبارت دیگر ولایت علم و فقه ثمره حضور فقیه و اسلام شناس صالح و عادل در راس هرم قدرت است. باید این دو گوهر گرانبها را پاس داشت و از تمام توان خود برای ارتقای جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

کد خبر 1259602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha