ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان در جهت تحقق شعار سال

حجت الاسلام زاهدی پور گفت:حمایت منطقی از شرکت‌های دانش‌بنیان، موجب به روز شدن تولید شده، ضمن بالا بردن کیفیت تولید، سرعت و کمیت تولید را هم ارتقا خواهد بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام زاهدی پور، امام جمعه خرمدره در خطبه های امروز نماز جمعه اظهار کرد: رفتار انقلابی اصلی‌ترین عامل رشد تولید و کنترل تورم است؛ رفتار انقلابی به معنای کنار گذاشتن هر گونه محافظه‌کاری و منفعت‌طلبی است.

 

 
وی ادامه داد:  تأمین رضایت مصرف کننده، باید محور حمایت از تولید کننده باشد. 

 


امام جمعه خرمدره با انتقاد از رویه نادرست حمایت از تولید کننده گفت: در رویه موجود، مصرف کننده هیچ نقشی در تنظیم قیمت‌ها نداشته و همین مسئله نشان از بیماری اقتصادی کشور دارد.

 

 
حجت الاسلام زاهدی پور اضافه کرد: هدف اصلی حمایت از تولید کننده، حمایت از مصرف کننده است و نباید بهانه برای ظلم به مصرف کننده باشد. و گرنه به معنای حاکمیت سرمایه و سرمایه دار خواهد بود. 

 


به گفته وی، روش غلط حمایت از تولید، موجب روی آوردن تولیدکنندگان به دلالی پنهان شده است. به عبارت دیگر فساد، مانع رونق اقتصادی است و حمایت از غلط از تولید کنندگان، فسادآور است.

 


خطیب جمعه خرمدره با بیان اینکه مردمی کردن و خصوصی کردن اقتصاد به معنای واقعی اقتصاد است، افزود: شرکت‌های شبه دولتی از اصلی‌ترین عوامل بحران‌های اقتصادی هستند؛ از جمله خودروسازی‌ها و پتروشیمی‌ها که با توجه به رانت‌هایی که در اختیار دارند، قیمت‌ها را بر اساس ارز خارجی تنظیم می‌کنند. که این همان دلالی پنهان است. 

 


وی افزود: تنظیم قیمت محصولات تولیدی و انرژی بر اساس ارز خارجی که دولت‌ها و شرکت‌های شبه دولتی به دنبال آن هستند، از بیماری‌های مهم اقتصاد کشور است که باید معالجه شود. 
امام جمعه خرمدره تصریح کرد:حمایت منطقی از شرکت‌های دانش‌بنیان، موجب به روز شدن تولید شده، ضمن بالا بردن کیفیت تولید، سرعت و کمیت تولید را هم ارتقا خواهد بخشید. 

 

کد خبر 1259606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha