۱۲ فروردین روز تحقق آرمان های بلند مردم بود

نجفی گفت: ۱۲ فروردین روز تحقق آرمان های بلند مردم بود مردمی که در راه انقلاب سختی های زیادی کشیدند و شهادت بهترین فرزندان خود را دیدند بعد از پیروزی انقلاب، در یک همه پرسی تاریخی برای تحقق آرمان های والای شهیدان به استقرار جمهوری اسلامی رأی دادند.

محمد جواد نجفی،در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ فروردین (روز جمهوری اسلامی ایران) ،گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸٫۲ واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.

 

فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب، افزود: اصل جمهوریت و اسلامیت اصل جدا ناپذیردر نظام حکومتی ایران است که برای تثبیت، استمرار و تداوم آن شهیدان زیادی تقدیم شده است.  

 

وی یوم الله ۱۲ فروردین را جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی و عزم و اراده مصمم ملت فهیم ایران اسلامی دانست که با مجاهدت‌ها و ایثار خود و با انتخابی تاریخ ساز، حکومت جمهوری اسلامی ایران را برپا کردند و در بین تمام انقلاب های سیاسی  دنیا تنها انقلابی که نوع نظام سیاسی آن طی یک همه پرسی وبا آراء قاطبه مردمي  انتخاب شد نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

نجفی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی پایه مقبولیت مثل سایر انقلاب‌ها  پشتوانه آراء مردمي بوده ولی پایه مشروعیت آن شرع مقدس اسلام و دستورات حکومتی و سیاسی اسلام است وبر این اساس است که در سال ۵۸ یک نظام مردم سالار مبتنی بر آموزه های وحیانی شکل گرفت.

 

فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب در پایان گفت: مقام معظم رهبری نیز می فرمایند؛ روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی است که یکی از مهم‌ترین اعیاد امت ما در میان ایام الله و خاطره‌های انقلاب به حساب می آید

 

 

 

کد خبر 1259701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha