مردم باید طعم شیرین خدمات دولت سیزدهم را به موقع بچشند

قناعت با اشاره به اینکه با اطلاع‌رسانی باید مردم طعم شیرین خدمات دولت سیزدهم را به موقع بچشند، گفت: امسال بر مسائل اولویت‌دار استان از جمله راه آهن، احداث باندهای دوم جاده، طرح نهضت ملی مسکن و جذب سرمایه گذاران در حوزه معادن باید تمرکز داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت- استاندار خراسان جنوبی- عصر امروز دوشنبه (۱۴ فروردین) در شورای اداری استان اظهار کرد: اکنون در حال جنگ ترکیبی تمام عیار با دشمن هستیم اما محور اصلی این جنگ موضوعات اقتصادی و معیشتی است که باید به آن بپردازیم.

 

وی با تأکید بر اهمیت خدمت به مردم برای رضایت خداوند، افزود: در این شرایط تحریمی نیاز به تحول داریم و نقاط ضعف خود را تغییر و نقاط مثبت را تقویت کنیم.

 

ملزومات تحول و تغییر برای خدمت به مردم

استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد تحول در جامعه نیازمند الزاماتی از جمله اعتماد به نفس، تحلیل درست سیاسی، امنیتی و اقتصادی از شرایط منطقه و جهان، شناخت کامل از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و برنامه‌ریزی دقیق و کامل بر اساس اسناد بالادستی است.

 

قناعت با اشاره به اینکه هوشیاری و بصیرت و عزم و اراده قوی از دیگر الزامات ایجاد تحول در جامعه است، گفت: تحول باید ابتدا از مدیران شروع شود و به بدنه جامعه تسری یابد لذا با تغییر نگاه‌ باید به سمت مردمی کردن امور پیش برویم تا شاهد تحولات در استان باشیم.

 

عدم پیگیری امور استان از مرکز مساوی نمره منفی به مدیران

وی بر پیگیری امور استان توسط مدیران از مرکز تأکید کرد و افزود: بی‌اعتنایی مدیران نسبت به این مسئله نمره منفی است و حتما حضور آنها در مرکز برای پیگیری امور و چانه‌زنی به طور مستمر رصد خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان ضرورت مردمی‌‌سازی اقتصاد و فراهم کردن زمینه افزایش سرمایه‌گذاری در استان، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید هزینه‌ها را برای افزایش بهره‌وری کاهش دهند.

 

قناعت در ادامه با بیان اینکه خراسان جنوبی سال گذشته در جشنواره رجایی در ردیف سه استان برتر تجلیل شد که حاصل اقدامات جهادی دستگاه‌های اجرایی بوده است، افزود: در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی هم دستاوردهای خوبی حاصل شده که امید است برای سال جاری هم تداوم داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از حیث جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور جزو استان‌های برتر است، تصریح کرد: در سال جدید علاوه بر محورهای گذشته پیگیری مصوبات سفر اول و دوم رئیس جمهور، احیای معادن، ایجاد زیرساخت فرآوری محصولات مزیت‌دار استان، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان هم باید بیش از گذشته مدنظر مدیران باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها ضعف‌هایی در استان وجود دارد لذا امسال بر مسائل اولویت‌دار استان از جمله راه آهن، احداث باندهای دوم جاده، طرح نهضت ملی مسکن و جذب سرمایه گذاران در حوزه معادن باید تمرکز داشته باشیم.

 

قناعت با تاکید بر اینکه سهم‌بری استان از بودجه ملی باید افزایش یابد، افزود: استفاده از ظرفیت‌های بودجه سال ۱۴۰۲ حائز اهمیت است تا بتوان سهم‌بری بیشتری از بودجه برای استان داشته باشیم.

 

مردمی‌سازی در دولت سیزدهم تشریفاتی نیست

وی با اشاره به اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی با نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد، گفت: باید تلاش کنیم که مردم طعم شیرین خدمات دولت سیزدهم را به موقع بچشند تا در زمان مناسب به افکار عمومی بتوان پاسخ داد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نقش محوری مردم در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: باید به فهم مشترکی در حوزه مردمی‌سازی برسیم که این مهم از طریق گفتمان‌سازی میسر خواهد شد.

 

قناعت با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم مردمی‌سازی امری تشریفاتی نیست و از روش‌های مختلف باید این موضوع بازتعریف شود، تأکید کرد: نقش محوری مردم در موفقیت‌های نظام اسلامی مشهود است و باید به آن بیش از پیش توجه داشت لذا انتظار از مدیران این است که همکاری تنگاتنگی با دستیار استاندار در امر مردمی‌سازی دولت داشته باشند چون این موضوع حتما رصد خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1259931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha