نمایشگاه «قرآن، کتاب زندگی» در  بیرجند گشایش یافت

همزمان با ماه مبارک رمضان، نمایشگاه «قرآن، کتاب زندگی» در فرهنگسرای شهر بیرجند گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی -قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی- شامگاه سه‌شنبه (۱۵ فروردین) در آیین افتتاحیه نمایشگاه قرآن، کتاب زندگی در محل فرهنگ‌سرای بزرگ بیرجند اظهار کرد: قرآن به تعبیر رهبر معظم انقلاب کتاب زندگی است و مسیر ما در انقلاب و این نهضت بزرگ اسلامی، قرآن به عنوان کتاب زندگی است.

 

وی افزود: خداوند در سوره بقره می فرماید: «ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده برای هدایت بشر و برای راهنمایی و امتیاز حق از باطل...».

 

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه قرآن دو نوع نزول دفعی و تدریجی دارد، گفت: براساس دیدگاه علامه طباطبایی، انزال به معنی نزول دفعی و تنزيل به معنای نزول تدريجی قرآن است.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ماه رمضان این فرصت را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم از برکات قرآن به واسطه تقوا بهره‌مند شویم، عنوان کرد: آیه‌ی «و اذا سألک عبادی عنّی فانّی قریب اجیب دعوة الدّاع اذا دعان» در سوره‌ی بقره، همه‌ی انسان‌ها و همه‌ی بندگان را به دعا و توجه سوق می‌دهد و دعوت می‌کند.

 

وی بیان کرد: امیدواریم از فرصت رمضان به ویژه لیالی قدر بتوانیم از قرآن به عنوان کتاب زندگی بهره‌ کافی ببریم.

 

گفتنی است، این نمایشگاه قرآنی به مدت پنج شب از ساعت ١٩ الی ٢٢ در محل فرهنگسرای شهر بیرجند پذیرای بازدید علاقمندان است. شناساندن مفاهیم متعالی قرآن کریم به جامعه هدف و اجرای برنامه‌هایی از جمله برپایی غرفه هایی مخصوص کودکان، غرفه رفع شبهه و... برای ایجاد نهایت بازخورد مثبت در جامعه از جمله اهداف این نمایشگاه است.

 

 

کد خبر 1260124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha