۴۵ هزار پرس غذای گرم و افطاری ساده در خراسان جنوبی توزیع شد

لطفی از آغاز فعالیت ۶۲ آشپزخانه اطعام مهدوی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۴۵ هزار و ۴۷۲ پرس غذای گرم و افطاری ساده در طرح «اطعام مهدوی» در بین خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد توزیع شد.

عبدالرحیم لطفی- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی - در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد استان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این طرح راه‌اندازی ۱۱۰ آشپزخانه اطعام مهدوی با هدف تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم بین جامعه هدف در سطح استان پیش‌بینی شده که تاکنون ۶۲ آشپزخانه فعالیت خود را آغاز کردند و تا پایان مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: تاکنون ۴۵ هزار و ۴۷۲ پرس غذای گرم و افطاری ساده به ارزش ۱۷ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع شده است.

 

لطفی با بیان اینکه تمام مددجویان این نهاد با مشارکت مردم نیک‌اندیش استان از طرح اطعام مهدوی بهره‌مند خواهند شد، گفت: طرح افطاری ساده نیز از سال گذشته در دستور کار این نهاد قرار گرفته است لذا به منظور ترویج فرهنگ این سنت حسنه در بین جامعه، مردم نیکوکار استان می‌توانند از طریق مراکز نیکوکاری مساجد، حسینیه‌ها و سایر اماکن مبادرت و مشارکت در این امر خیر داشته باشند.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی یادآور شد: سال گذشته ۴۲۷ هزار و ۴۳۲ پرس غذای گرم به ارزش ۱۲۸ میلیارد ریال و ۱۵۲ هزار و ۵۵۸ بسته افطاری ساده به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح جذب حامی برای طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه رمضان به ویژه شب‌های قدر تصریح کرد: در حال حاضر کمیته امداد استان از ۱۱ هزار و ۹۵۲ فرزند یتیم و محسنین حمایت می‌کند.

 

لطفی تعداد حامیان طرح‌های اکرام و محسنین در این استان را ۳۴ هزار و ۵۱۷ نفر اعلام کرد و افزود: در ایام ماه رمضان سال گذشته هزار و ۱۷۲ نیکوکار با عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین به جمع حامیان نیکوکار پیوستند و حمایت از سه هزار و ۱۴۸ فرزند یتیم و محسنین را بر عهده گرفتند.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی با تشکر از حمایت و همدلی نیکوکاران و حامیان از فرزندان معنوی طرح اکرام و محسنین گفت: علاقه‌مندان برای مشارکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به سایت EKRAM.EMDAD.IR، ارسال عدد یک به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا ادارات کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در شهرستان‌ها جزو حامیان فرزندان یتیم و نیازمند باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در لیالی قدر نیز پایگاه‌های امداد در سراسر استان جهت ثبت نام حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین ایجاد می شود، بیان کرد: همچین خیران و نیکوکاران استان برای مشارکت در پویش اطعام مهدوی می توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۰۵۶*۸۸۷۷* و یا واریز وجه به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ اقدام کنند.

 

 

کد خبر 1260143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha