تشریح وظایف مبلغین در بعد فردسازی و جامعه‌پردازی/ در مسئله بی‌حجابی دوری از تفرقه در دین ضرورت دارد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: ما طلاب و مبلغین دو وظیفه در بعد فردسازی و دو وظیفه در بعد جامعه‌پردازی داریم که شامل؛ مومن‌ساختن مردم، اقامه دین و جلوگیری از ایجاد تفرقه در دین است که در مسئله بی‌حجابی‌های اخیر جلوگیری از ایجاد تفرقه ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه در مازندران- سحرگاه امروز(۱۶فروردین) در گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ ویژه مبلغین شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار که در امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم حاج میرزا جواد ملکی این فقیه و مجتهد در کتاب المراقبات با نقل حدیثی آورده که در شب قدر فرشتگان خدا نازل شده و روی زمین پخش می شوند، در مجالس و محافل مومنین رفته و به آن‌ها سلام می‌کنند و به دعای آن‌ها آمین می‌گویند‌.

 

وی ادامه داد: بهتر است از همین الان باید برای شب قدر پیش زمینه داشته باشیم که چه‌کاری انجام بدهیم بهتر است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: ما طلاب و مبلغین دو وظیفه در بعد فردسازی و دو وظیفه در بعد جامعه‌پردازی داریم؛ در بعد اول منادی ایمان بوده و وظیفه مومن‌ساختن مردم و مومن‌تر ساختن مومنین را برعهده داریم که سرمایه‌گذاری عظیم و سهام عدالت بزرگی است چرا که در ایمان تک تک مردم سهم داریم و خدا نکند که با عملکرد غلط در بی‌دینی مردم یا تضعیف ایمان مومنین سهیم باشیم.

 

وی همچنین تصریح کرد: با مشاهده یک بی‌حجاب باید از خودمان بپرسیم که چقدر در این بی دینی سهم داریم، چرا که عوامل مختلفی در این بی‌دینی موثر است و این حق‌الناس قابل جبران نیست چرا که فکر مردم منحرف شده است و آثارش ادامه‌دار خواهد بود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به وظایف طلاب و روحانیون در رابطه با جامعه‌پردازی، اضافه کرد: اولا اقامه دین وظیفه ماست، ما متولیان دین هستیم، در گذشته‌ها علما و فقها کمتر به این امر توجه شده بلکه به فتوا بیشتر پرداخته شد، تفکر اقامه دین کمرنگ بود که الان به همت امام راحل، ملت باوفا و خوب از سال ۱۳۴۲ به بعد اقامه نظام ولایی دینی شکل گرفت که بزرگترین حادثه تاریخی است.

 

وی خاطرنشان کرد: وظیفه دوم جامعه روحانیت این است که جلوی تفرقه در دین گرفته شود، اقامه دین بیشتر از خود دین دشمن دارد و دشمنان ما برای ایجاد تفرقه برای شکستن پرچم و عمود دین و فروریختن خیمه دین تلاش می‌کنند و می‌خواهند که مسلمانان دین بی‌خطر یا بی‌سیاست داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به مسئله برخورد با بی‌حجابی، اعلام کرد: ما نباید بگذاریم که چندصدایی و چنددیدگاهی به‌وجود بیاید، الان کسانی هستند که تلاش می‌کنند که جامعه را به تفرقه بکشانند که بسیار خطرناک است.

 

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری ما حجاب را شرعی می‌دانیم و بی‌حجابی با مسائل سیاسی آمیخته شده اما دید ما این نیست که به بی‌حجاب‌ها برچسب بی‌دینی بزنیم، این دید مثبت نباید گرفته شود‌، این عده قلیل نیز دین‌دار هستند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی مسئله برخورد با بی‌حجابی و مدیریت آن را بسیار ظریف دانست و افزود: همچنین در جبهه انقلاب نباید تفرقه ایجاد شود‌، باید یکپارچه و یکدست در مقابل عارضه کشف حجاب با به‌کار گرفتن همه ابزارهای قانونی و مردمی بایستیم.

 

وی تبدیل اختلافات به وحدت در جلسات محلی را اقدامی زیبا عنوان کرد و گفت: نشست مشترک ائمه جماعات و جامعه روحانیت به ایجاد وحدت کمک می‌کند.

کد خبر 1260240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha