حوزه علمیه در آموزش و پژوهش و عملیات‌های تبلیغی مهار تورم و رشد تولید را دنبال می‌کند

حجت‌الاسلام ملانوی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه می‌توانند در عرصه آموزش و پژوهش به مهار تورم و رشد تولید کمک کنند، گفت: تحقق شعار سال در برنامه‌ها و عملیا‌ت‌های تبلیغی حوزه‌ها نیز دنبال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین ملانوری» با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بخش نهادها و موسسات مردمی سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درباه نقشی که حوزه های علمیه می توانند در تحقق شعار سال یعنی «مهار تورم، رشد تولید» ایفا کنند، اظهار کرد: کار حوزه علمیه آموزش و پژوهش و فرهنگسازی است لذا از چند جهت می تواند در زمینه تحقق شعارهای اقتصادی که رهبری معظم انقلاب برای سال های مختلف عنوان کرده اند، به دولت و سایر نهادهای حاکمیتی کمک کند.

 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه ادامه داد: ازجمله زیرساخت های لازم برای تحقق شعار سال انجام پژوهش های بنیادین است که معاونت پژوهش حوزه های علمیه با تیم های کارشناسی در حوزه های مختلف در این باره فعال است تبعاً برای شعار امسال هم ریزموضوعاتی برای پژوهش مطرح و با نگاه اجتهادی و از منظر قرآن و سنت استخراج و به دولت و دیگر نهادها ارائه می شود.

 

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه در حوزه آموزش نیز می توانند زمینه تحقق شعار مهار تورم رشد تولید را فراهم کنند، تأکید کرد: این آموزش ها به دو بخش تقسیم می شود یکی آموزش های رسمی که در قالب رشته گرایش ها مباحث اقتصادی نیز دنبال می شود و دیگری دوره های کوتاه مدت و پودمانی که در قالب 500 رشته طراحی شده و رشته های اقتصادی را نیز شامل و به طلاب ارائه می شود.

 

حجت الاسلام ملانوری تأکید کرد: برای رشد تولید باید مردم را در محلات و روستاها و خانه ها به تولیدات خانگی تشویق و ترغیب کرد که روحانیت می تواند زمینه چنین تولیداتی را در محلات ایجاد کند.

 

وی اضافه کرد: معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با قرارگاه جهادی پیشرفت همه جانبه روستاها در ارتباط است و یکی از محورهای این تعامل، پیشرفت اقتصادی روستاها است؛ علاوه بر این، در زمینه فرهنگسازی و تبلیغ نیز برای عملی کردن شعار سال ورود کرده و پیگیر هستیم.

 

حجت الاسلام ملانوری در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری شعار سال در برنامه ها و عملیات های تبلیغی حوزه های علمیه نیز دنبال می شود.

 

گفتنی است، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین ماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ با شعار «می‌خوانمت» میزبان بازدیدکنندگان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) است.

 

 

کد خبر 1260459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha