تنها راه نجات بشریت حرکت در مسیر  فرهنگ علوی و اسلام ناب است

حجت الاسلام نوفرستی با تأکید بر اینکه تنها راه نجات بشریت حرکت در مسیر فرهنگ علوی و اسلام ناب است، گفت: شب قدر، شب پیوند با امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی- امام جمعه موقت بیرجند - امروز جمعه (۱۸ فروردین) در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به اینکه ماه رمضان از برترین ماه‌ها و شب‌های قدر از بهترین اوقات است، اظهار کرد: شب‌های قدر بهترین فرصت برای بهره‌های معنوی است که باید حداکثر بهره را از رحمت الهی ببریم.

 

شب قدر، شب پیوند با امام زمان(عج) است

وی با بیان اینکه شب قدر، شب پیوند با امام زمان(عج) است گفت: باید بدانیم که دریافت تقدیر و اعمال ما توسط امام زمان (عج) صورت می‌گیرد. پس ما باید رابطه خود را با امام عصر محکم و همسو کنیم.

 

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به همراهی دائمی حضرت علی(ع) با پیامبر اکرم(ص) در دوران‌های سخت جاهلی، ادامه داد: حضرت علی(ع) در غار حرا قبل از بعثت پیامبر را همراهى می‌کرد و هنگام بعثت اوّلین فرد و اوّلین مردى بود که پیامبر را همراهى نمود و به او ایمان آورد.

 

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: در روز علنى شدن رسالت تنها فردى که پیامبر اکرم(ص) را همراهى کرد حضرت على(ع) بود. و در شعب ابیطالب نیز سه سال همراه پیامبر بود و در شب هجرت پیامبر اکرم(ص) این على(ع) بود که با جان خویش پیامبر را یارى و همراهى نمود و خطر را به جان خرید و جاى پیغمبر خوابید، و بعد از آن نیز بهترین همگامى را داشت.

 

وی افزود: امام على(ع) در تمامى جنگ‏ها حضرت را یارى و همراهى کرد و تا آخرین لحظه نیز از همراهى پیامبر اکرم(ص) دست بر نداشت و بعد از رحلت نیز همراه وصیّت و سنّت‏ها و دستورات پیامبر اسلام بود.

 

لزوم حرکت در مسیر آرمان‌های حضرت علی(ع)  و فرزندان پاکش

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه آنچه در نگاه حضرت علی(ع) ارزش دارد ایمان و اخلاص، جهاد و انسانیت است، تصریح کرد: کسانی که بیگانه از فرهنگ علوی و اسلام ناب هستند ببینید در اروپای وحشی چه وضعیتی دارند بنابراین تنها راه نجات بشریت حرکت در مسیر آرمان‌های زیبا حضرت علی(ع) و فرزندان پاک ایشان است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به دیدار اخیر مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: معظم له در این دیدار تحولات سیاسی جهان را بسیار سریع و در عین حال در جهت تضعیف جبهه دشمنان جمهوری اسلامی دانستند و گفتند: برای استفاده از این فرصت باید در سیاست خارجی، تحرک و ابتکار و فعالیت‌های خود را افزایش دهیم.

 

وی با اشاره به اعتراف دشمنان به اندیشه والای رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: مقام معظم رهبری برای عمل به شعار سال بیان فرمودند که ظرفیت‌ها، امکانات و منابع کشور باید در خدمت مهار تورم و رشد تولید قرار بگیرد.

 

فساد مالی، مردم را ناامید می‌کند

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از راه‌های مهار تورم و رشد تولید است، تصریح کرد: فساد مالی، مردم را ناامید می‌کند بنابراین با نظارت و پیگیری دقیق نباید بگذاریم که نگاه مردم در این کشور به دست افراد مفسد تغییر کند.

 

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که حجاب محدودیت شرعی و قانونی و کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است، گفت: رهبری در سخنرانی اخیرشان فرمودند که بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده تحریک به این کار یعنی دستگاه‌های جاسوسی دشمن، مطلع نیستند و اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی و دستگاه‌هایی هستند، این کار را نمی‌کنند چون خیلی از آنها اهل دین و تضرع و ماه رمضان و دعا هستند.

 

امام جمعه موقت بیرجند گفت: به همه کسانی که حرمت‌شکنی می‌کنند نصیحت می‌کنیم که وصایای شهدا در خصوص این مسئله را مشاهده کنند چون ما برای حفظ حجاب خون دادیم.

 

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به نقشه و برنامه دشمن در حوزه حجاب، تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، همان‌طور که دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، مسئولان نیز باید نقشه و برنامه داشته باشند که دارند و باید از انجام کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه پرهیز شود.

 

 

کد خبر 1260493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha