دشمن در قالب تحول می خواهد هویت جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه را تغییر دهد

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: تحول مدنظر دشمن این است که در قالب تحول بنای انقلاب اسلامی را از بین ببرد و هویت جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه را تغییر دهد و در یک کلام بازگشت به قبل از انقلاب انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۸ فروردین ماه) حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب،‌ با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت حضرت علی (ع)، گفت: یکی از ابعاد زندگی آن حضرت و اهل بیت (ع)، مظلومیت آن بزرگواران است.
امام جمعه رودبار جنوب با ابعاد مظلومیت حضرت علی (ع) اشاره کرد و افزود: بعد از رحلت رسول گرامی اسلام (ص) گروه ۲۵ نفره که مدتها نقشه کودتا بر علیه انقلاب پیامبر (ص) طراحی کرده و به اجرا درآوردند آنها از عدم رشد سیاسی مردم استفاده کرده و مسیر ولایت و امامت را منحرف کردند و مظهر حاکمیت خداوند بر روی زمین که حضرت علی (ع) بود را کنار زدند.
وی ابراز کرد: حضرت علی (ع) علی رغم همه فضائلی همچون اولین مسلمان، حضور تمام جنگ های پیامبر اکرم (ص)، همسر حضرت زهرا (س)، مولود کعبه اما مجبور می شود برای حفظ اسلام صبر کند و یکی دیگر از جلوه های مظلومیت آن حضرت این بود که هیچکس را نداشت با او درد دل کند و تاب تحمل سخنان علی را نداشتند بنابراین حضرت با چاه درد دل می‌کردند.
حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد: یکی دیگر از جلوه های مظلومیت حضرت علی (ع) در زمان حکومت کوتاهش بود آنها عدالت علی (ع ) را تاب نیاوردند و سه جنگ بر امیرالمومنین (ع) تحمیل کردند اما هنر آن حضرت این بود که توانست یاران با بصیرت و با استقامت تربیت کند.
خطیب جمعه رودبار جنوب خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) در وصیت نامه خود دعوت به تقوای الهی، توصیه به اصلاح ذات المبین، صله رحم، کمک به یتیمان، نماز و زکات، جهاد، انجام کاری که رضایت خدا در آن باشد، کرده اند.
وی با اشاره به این که امیرالمومنین (ع) می فرماید؛ روزه سه مرحله دارد، خاطرنشان کرد: مرحله اول روزه شکم از خوردن می باشد که این پایین ترین مرتبه روز است، بالاترین که زبان ما روزه باشد یعنی اعضا و جوارح ما همچنین روزه باشند این ها در حریم قدرتمند تقوا و صبر است که باید همه وجود آن را مدیریت و مراقبت کنیم اما بالاتر آن روزه خاص است که قلب هم روزه باشد یعنی از فکر بد به دور باشد.
حجت الاسلام افشارمنش عدالت را از جلوه های حکومت حضرت علی (ع) دانست و تصریح کرد: آن حضرت برای مبارزه با فساد موجود راه سختی در پیش داشتند و لحظه‌ای برای بازگرداندن جامعه اسلامی به همان جامعه ای که رسول خدا (ص) بنیان نهاده بود کوتاهی نکردند.

امام جمعه رودبار جنوب شب های قدر را نقطه اوج ماه رمضان برشمرد و اضافه کرد: شب های ماه رمضان شب های نسیم رحمت است و اما به تعبیری شب  قدر طوفان  رحمت است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین کارها در شب های قدر، تقویت عزم و اراده و تصمیم گیری است اکثر افراد می دانند گناه بد است و احترام به پدر و مادر خوب است اما عزم و اراده ای برای ترک گناه و انجام کار نیکو شاید نداشته باشند که شب های قدر فرصت خوبی برای ترک گناه است.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد تحولات سیاسی جهان و تضعیف جبهه دشمنان جمهوری اسلامی، تاکید کرد: یکی از مهمترین مخالفان ایران در دنیا آمریکا است که واقعیات نشان می‌دهد آمریکا آقای بایدن از آمریکای ترامپ ضعیف تر است زیرا از یک سو دوقطبی ایجاد شده در انتخابات آمریکا با شدت وجود دارد و از سوی دیگر آمریکا نتوانسته بحران رژیم صهیونیستی را حل کند.

خطیب جمعه رودبار جنوب ادامه داد: آمریکا اعلام کرده بود قصد ایجاد جبهه متحد عربی بر ضد ایران را دارد اما امروز برعکس آنچه می خواست اتفاق افتاد و ارتباطات مجموعه عربی با ایران رو به افزایش است همچنین آمریکا با فشار سیاسی و تحریم می خواست مسئله هسته‌ای را طبق برنامه خود پایان دهد اما نتوانست.

وی عنوان کرد: آمریکا جنگ اوکراین را راه اندازی کرد اما این جنگ موجب حفظ فاصله افتادن میان این کشور با متحدان اروپایی که در واقع کتک جنگ را آنها خوردند اما سودش را آمریکا برد، شد.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به تضعیف دلار آمریکا به شکلی که برخی کشورها در حال معامله با پول های ملی یکدیگر هستند، اظهار کرد: سران آمریکا با اینکه از نظر اقتصادی و نظامی برتری هایی دارند اما در مسائل جهانی و منطقه تاثیرگذار نیستند و ایران را یکی از رقیب های مهم خود می‌دانند و این نشانه افول آمریکا است.

امام جمعه رودبار جنوب به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ضعف رژیم صهیونیستی در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این رژیم در طول ۷۵ سال خود هرگز دچار گرفتاری هولناکی  مانند امروز نبوده است، دارای تزلزل سیاسی است و در ۴ سال نخست وزیر عضو کرد.

وی با اشاره به این که هنوز ائتلافی حزبی در رژیم صهیونسیتی شکل نگرفته متلاشی می شود، تصریح کرد: دو قطبی شدید در سراسر این رژیم جعلی وجود دارد که تظاهرات صدها هزار نفری در برخی شهرها نشانه آن است، هشدارهای پی در پی مقامات صهیونیستی به نزدیک بودن به فروش پاشی، تقویت جبهه مقاومت و ده ها برابر شدن قدرت گروه‌های فلسطینی نشانه های ضعف های این رژیم است.

حجت الاسلام افشارمنش با بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی تحول را از نگاه نظام اسلامی و از نگاه دشمن بررسی کردند، گفت: از نگاه نظام اسلامی تحول و دگرگونی یک ضرورت برای ادامه حیات انسان است و حرکت در مسیر حق از اساسی ترین نیاز های جامعه است.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به این که تحول گاهی فردی و گاهی اجتماعی است، ابراز کرد: تحول فردی زمینه ساز تحول اجتماعی است اما تحول اجتماعی لازمه جامعه اسلامی است زیرا در حوزه های مختلف زندگی بشر، در حال تغییر و تحول است و تحول اجتماعی باید در چارچوب معیارهای اسلامی باشد و گرنه دشمن برای ما نسخه دیکته می‌کند.

وی تاکید کرد: تحول مدنظر دشمن این است که در قالب تحول بنای انقلاب اسلامی را از بین ببرد و هویت جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه را تغییر دهد و در یک کلام بازگشت به قبل از انقلاب انجام دهد.

حجت الاسلام افشارمنش خاطرنشان کرد: برای ایجاد تحول اجتماعی به اموری همچون همراه کردن مردم، اعتماد به نفس ملی، هوشیاری، نترسیدن از دشمن، بها دادن به نخبگان فکری، اطاعت از رهبری و مراقبت از خطر انحرافات نیاز داریم.

کد خبر 1260502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha