انتقال آموزه‌های قرآنی مهمترین ماموریت نمایشگاه قرآن قرار گیرد

آیت الله العظمی مظاهری گفت: اگر در برپایی نمایشگاه قرآن به انتقال صحیح این آموزه‌های قرآنی برسیم، بی شک این رویداد کار بزرگ و شایسته‌ای خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس پیامی به هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اظهارداشت: همانگونه که بارها تاکید شده، هدف اصلی و دورنمای این گونه برنامه‌ها فعالیت‌های قرآنی انتقال صحیح پیام‌های روح‌نواز و زندگی ساز قرآن کریم و عترت طاهره علیهم‌السلام به مخاطبان است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود:  استفاده مناسب از ظرفیت ‌های گوناگون فکری و سمعی و بصری و هنری در این امر مهم است و نمایشگاه قرآن و عترت باید در مسیر این انتقال مفاهیم و تعالیم به مخاطبان و بازدید کنندگان قدم‌هایی را بردارد.

 

وی ادامه داد: اگر این اقدام موجب شود تا مردم را با آموزه‌های انسان ساز قرآن و عترت هرچه بیشتر آشنا و مأنوس نماید و روح عمل و التزام به این آموزه‌ها را در آنان هرچه زنده‌تر و فعال‌تر نماید، به مقصود اساسی و منظور اصلی خود دست یافته است.

آیت الله مظاهری اضافه کرد: در این صورت نتیجه زحمات و عملکرد برنامه ریزان و متصدیان این حرکت‌ها بر هدف و غرض آنان منطبق گردیده و بدین سبب آنان با لطف الهی به توفیق دست یافته‌اند.

 

به گفته وی، این نمایشگاه و سایر برنامه‌ها فعالیت‌های قرآنی باید مخاطبان را با آرمان‌های اصلی قرآن و عترت که همگی در مسیر ساختن انسان تراز قرآن و عترت و به دنبال آن پدید آمدن جامعه تراز قرآن و عترت است، آشناتر و معرفت

و آگاهی و انس آنان با این معارف انسان ساز و جامعه ساز را ارتقا بخشد.

 

مرجع تقلید عالم تشیع با بیان اینکه همه اما امروز و همواره به این معارف نورانی و روشنی بخش نیازمندیم، تصریح کرد: نیازمندیم که، بدانیم ما در مسیر ابدیت قرار داریم و باید به فکر سرای جاودانه خود باشیم نه اینکه زندگی و متاع زودگذر دنیا را برگزینیم.

وی گفت: همه ما نیازمندیم که بدانیم، رستگاری فقط در گرو پالایش نفس تزکیه روح و یاد خداوند و عبودیت اوست.

 

آیت الله مظاهری همچنین گفت: ما نیازمندیم که بدانیم، نه تنها با دوستانمان که حتی با دشمنان و مخالفانمان نیز باید به عدالت و انصاف رفتار کنیم وگرنه از جاده تقوا خارج شده‌ایم.

 

وی کسب آگاهی به اینکه  اهل ایمان برادران و خواهران و پیوند یافتگان و یاران و یاوران یکدیگرند را از دیگر ضرورت ها دانست و خاطرنشان کرد: این مواد و ده‌ها فقره دیگر از پیام‌های نجات بخش و تعالیم روح‌نواز قرآن کریم نیاز امروز جامعه

ما و نیاز همیشه ما می باشد که اگر نمایشگاه قرآن و عترت قدمی در راه انتقال صحیح این آموزه‌های وحیانی به درستی و صحت بردارد بی شک کار بزرگ و شایسته‌ای کرده است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان برگزاری هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان مبارک رمضان را مهم خواند و اظهارداشت:  از همه متصدیان و دست‌اندرکاران این حرکت فرهنگی و قرآنی و همه بازدیدکنندگان عزیزی که دل در گرو عشق به قرآن و پیمودن راه نورانی آن کتاب مقدس و عمل به تعالیم حیات بخش آن دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.

کد خبر 1260559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha