ارائه خدمات سلامت و باروری در سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

باقری از ارائه خدمات سلامت، باروری، غربالگری و سبک زندگی در غرفه وزارت بهداشت و درمان در سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.

جواد باقری، رییس مرکز قرآن وزارت بهداشت با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بخش نهادها و موسسات دولتی سی امین نمایشگاه بین المللی قران کریم در مورد فعالیتهای قرآنی این وزارتخانه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت امسال همچون سنوات گذشته با مشارکت مجموعه های مختلف در بخش سازمان ها و نهادهای نمایشگاه فعالانه حضور پیدا کرده است. 

 

وی افزود: خدمات جهادی، خانواده، سبک زندگی، طب ایرانی، غربالگری سلامت فردی و... در این بخش به بازدیدکنندگان ارائه می شود. نکته حائز اهمیت در غرفه های وزارت بهداشت محوریت موضوع جوانی جمعیت و خانواده در این دوره است. 

 

باقری تصریح کرد: غرفه وزارت بهداشت و درمان در این نمایشگاه با ایجاد تماشاخانه جمعیت و نمایش کلیپ های مختلف و بروشورهایی حاوی موضوع جوانی جمعیت و خانواده با مخاطبان و بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کرده و دانش و آگاهی آنان را نسبت به فواید فرزندآوری و لزوم افزایش جمعیت و تهدیدات پیری جمعیت افزایش می دهد.

 

وی ادامه داد: حضور متخصصان و کارشناسانی مجرب در این غرفه و ارائه مشاوره به بازدیدکنندگان در زمینه های خانواده و جمعیت، فرزندآوری در تماشاخانه جمعیت از نکات قابل توجه این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است که طی روزهای گذشته مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

 

رییس مرکز قرآن وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاههای آموزشی سبک زندگی سالم، برای افراد دغدغه مند و کنشگران، تبیین جایگاه مادری و ارزش فرزندآوری، ویزیت و مشاوره رایگان ناباروری توسط پزشکان طب سنتی و ماماها، آموزش تدابیر طب ایرانی در قبل، حین و بعد از بارداری و تبیین قانونی جوانی جمعیت و خانواده از جمله برنامه ها و فعالیتهای وزارت بهداشت در این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.

 

وی گفت: حضور اساتید متخصص در حوزه مطالعات میان رشته ای قرآن و سلامت، غرفه جهاد سلامت و خدمات جهادی دندان پزشکی، از دیگر فعالیتهای وزارت بهداشت در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است که با استقبال خوبی از سوی بازدیدگنندگان طی روزهای گذشته همراه بوده است.

 

باقری اظهار داشت: حضور گروه جهادی شهید احدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ارائه خدمات غربالگری و تست قندخون، سنجش فشارخون و انجام مشاوره های پزشکی وتغذیه به بازدیدکنندگان و ویزیت رایگان دهان و دندان و مشاوره های دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان به مخاطبان از جمله فعالیتهای غرفه جهاد و سلامت در نمایشگاه است.

 

وی گفت: اندازه گیری قد و وزن و ارائه مشاوره های تغذیه به مخاطبان از سوی کارشناسان و همچنین ارائه خدمات مشاوره و سلامت روان با حضور کارشناسان مجرب از جمله روانشناسان بالینی و مددکاران اجتماعی و تربیتی از جمله خدمات قابل ارائه به بازدیدکنندگان در نمایشگاه قرآن کریم است.

 

گفتنی است، سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار می خوانمت طی روزهای ۱۲ تا ۲۶ فروردین ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) تهران از ساعت ۱۷ تا ۲۴ آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان است.

کد خبر 1260572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha