اصل تغافل را در زندگی رعایت کنیم

فرهنگ در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان و در محفل «خانواده موفق در قرآن» گفت: در کانون خانواده یکدیگر را از محبت و عشق‌ورزی محروم نکنید و خود را به غفلت بزنیم تا زندگی بر ما گوارا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، به قنل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامیاصفهان، شاهین فرهنگ در سومین شب از هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در محفل «خانواده موفق در قرآن» که در سالن شماره یک برگزار شد، با بیان اینکه باید زبان زندگی مشترک را بلد باشیم، اظهار داشت: اگر از زبان زندگی مشترک آگاهی لازم را نداشته باشیم منجر به طلاق و اتفاقات بد دیگر می‌شود و از این رو لازم است که زوجین زبان یکدیگر را یاد بگیرند.

این روانشناس تربیتی افزود: اگر ما در خیلی از مراحل زندگی خود را به غفلت بزنیم، زندگی بر ما گوارا می‌شود چرا که خیلی از درگیری‎ها و بحث‎هایی که ما در طول زندگی با آن مواجهه می‌شویم از سر این است که می‌خواهیم همه چیز را ببینیم، بشنویم و بدانیم.

این کارشناس خانواده تصریح کرد: باید در زندگی اصل تغافل را رعایت کنیم؛ هدف این اصل این است که خطاهای اطرافیان را زیر ذره‌بین نبریم و در کانون خانواده اشتباهات دیگران را به رخ کسی نکشیم.

وی اضافه کرد: البته تغافل به تنهایی کار ساز نیست و ممکن است در برخی مواقع دردسرساز هم بشود و باید اصل تدبیر را در کنار آن اجرایی کرد؛ یعنی فقط بدی‌های کسی را بیان نکنیم بلکه خوبی‌های دیگران را نیز به رخ یکدیگر بکشیم تا اصل تدبیر نیز رعایت شود.

فرهنگ با تاکید بر اهمیت مهر ورزی به همسر و اعضای خانواده، خاطرنشان کرد: در کانون خانواده مدام ابراز محبت کنید و یکدیگر را از محبت و عشق‌ورزی محروم نکنید.

وی اضافه کرد: همسر یا فرزند من خوب باشد یا بد، حرف گوش کن باشد یا نباشد من وظیفه دارم که از آنها تعریف و تمجید کنم و به آنها توجه کنم، اما نباید همدیگر را از محبت هم محروم کنیم.                          

کد خبر 1260716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha