جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در آبادان برگزار شد

طی آئینی جشن ویژه گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی و مردم نیکوکار آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، غلامرضا روشا، عصر امروز شنبه (۱۹ فروردین) در آئین جشن گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در آبادان، اظهار کرد: ۲۱ زندانی که میزان بدهی آنها کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال بود و در زندان به سر می بردند، امروز از زندان آزاد شدند.

 

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی خوزستان، با بیان اینکه برای آزادی ۱۰ نفر دیگر از زندانیان آبادان نیاز به تامین ۳۰ میلیارد ریال است، افزود: امیدواریم در جشن گلریزان این میزان اعتبار تهیه و تامین شود تا این زندانیان نیز به کانون گرم خانواده های خود بازگردند.

 

وی از نیاز به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آزادی ۲۶۰ زندانی جرائم غیرعمد مالی خبر داد و تصریح کرد: اگر هر خوزستانی ۱۰۰ هزار ریال برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کنند، آزادی همه محکومان تا روز عید سعید فطر امسال امکانپذیر خواهد شد.

 

روشان، با اشاره به اینکه زندانیان جرائم غیرعمد مجرم نیستند، بلکه بدهکار و ورشکسته مالی هستند که به دلیل شرایط اقتصادی گرفتار زندان شده‌اند، تصریح کرد: به همین دلیل کمک به این زندانیان از جمله کارهای ماندگار است.

 

وی به آزادی زندانیان در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته با همت خیرین خوزستان ۳۶۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در خوزستان آزاد شدند. 

 

مدیرکل زندان های استان خوزستان، بیان کرد: با بهره گیری از آموزه های دینی در ماه مبارک رمضان، کمک به مستمندان و رهایی زندانیان جرایم غیرعمد، می توان این قشر را به درک صحیح از زندگی هدایت کرد.

 

وی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را گامی مهم در راستای مستحکم شدن بنیان خانواده ها دانست و یاد آور شد: با آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خانواده های آنها از قرار گرفتن در معرض آسیب های اجتماعی جلوگیری می شود.

 

کد خبر 1260752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha