تدارک احیای شب قدر دانش آموزی در استان کرمان/ حضور نسل جدید در مراسم مذهبی حاکی از هویت دینی است

حجت الاسلام سادات حسینی با اشاره به اینکه مراسم احیای شب قدر در سراسر استان برگزار می شود: گفت: سه مدرسه در مرکز استان به این امر اختصاص داده شده است.

حجت الاسلام سید اصغر سادات حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر از برنامه ریزی برای مراسم احیای دانش آموزی در سراسر استان خبر داد.

 

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: این برنامه در همه شهرستان ها و مناطق استان کرمان برنامه ریزی شده است.

 

 

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر برنامه های حوزه پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با دانش آموز محور است؛ علاوه بر این تعدادی از مساجد، تکایا و حسینه ها در سطح استان نیز میزبان احیای دانش آموزی هستند. 

 

 

حجت الاسلام سادات حسینی تصریح کرد: بیشتر این برنامه دینی مذهبی در مدارس مخصوصاً مدارس شبانه روزی برنامه ریزی شده است.

 

 

وی گفت: در شهر کرمان با هماهنگی نواحی یک و دو آموزش و پرورش مدارس مریم، علم الهدی و حسن توکلی میزبان  برنامه احیای دانش آموزی هستند.

 

 

حجت الاسلام سادات حسینی افزود: مدرسه مریم برای احیای هزار نفر دانش دختر و مدارس حسن توکلی و علم الهدی برای دانش آموزان پسر برنامه ریزی شده است.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از سنت های ماه رمضان احیای شب قدر است و در روایات معتبر بسیاری بر این آیین تأکید و برای آن فضایل و برکات فراوان بیان شده است.

 

 

سادات حسینی با بیان اينکه بسیاری از مؤمنان در طول سال به انتظار آن هستند تا این شب را درک کنند؛ تصریح کرد: حضور پر رنگ دانش آموزان و نوجوانان در  مراسم احیا نشان از وجود هویت دینی در بین نسل جوان دارد و با توجه به اثر خاص تربیتی اینگونه مراسم دینی و مذهبی برای نسل دانش آموز و نوجوان همچنین از طرفی این امر  باعث خنثی شدن توطئه دشمنان است که در پی فاصله انداختن بین جوانان و دین اسلام هستند.

 

 

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در پایان تاکید کرد: لذا وظیفه ما و همکاران حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زمینه سازی جهت حضور بیشتر دانش آموزان عزیز در این برنامه ها و مراسم دینی و مذهبی است.

کد خبر 1260881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha