نخستین همایش علمی درباره شخصیت امام علی (ع) در کربلا برگزار شد

به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع)، نخستین همایش علمی درباره شخصیت امام علی بن ابی طالب(ع) از سوی دانشگاه کربلا و مسئولان کربلا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از جامعه کربلاء، دانشگاه کربلا و مسئولان استان کربلا، نخستین همایش علمی شخصیت امام علی بن ابی طالب علیه السلام را به مناسبت سالروز شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین (ع) با حضور پژوهشگران دانشکده معارف علوم انسانی و اداره کل آموزش و پرورش کربلا در اداره محلی این استان برگزار کرد.

 

در این همایش که با عنوان «الإمام علي عليه السلام مشكاة الحكم والحكمة» برگزار شد، تحقیقات و مطالعاتی درباره رویکرد و سیره حضرت علی (ع) بر اساس منظر علمی و آکادمی ارائه شد.

 

دکتر باسم خلیل السعیدی، رئیس دانشگاه کربلا درباره این همایش گفت: برگزاری این همایش آغاز ی برای یک مشارکت واقعی با استانداری کربلاست تا همایش های علمی دیگر با موضوع احیای مناسبت های ائمه اهل بیت (علیهم السلام) برگزار شود.

 

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش، توجه به مناسبت‌های مذهبی و نشان دادن چهره‌ای دیگر از حضرت علی(ع) از منظر تحقیقات علمی بوده است.

 

السعیدی اظهار کرد:  هدف دیگر از برگزاری این همایش، آشنا کردن جهانیان با اهمیت شخصیت امام علی(ع) و آشکار کردن نقش آن حضرت در مقابله با بحران ها و مشکلاتی که امت اسلامی در آن زمان با آن رو به رو بود، است.

 

رئیس دانشگاه کربلا در ادامه خاطرنشان کرد: این همایش شامل محورهای متعددی از جمله محور مطالعات دینی و اعتقادی، مطالعات زبانی، ادبی و بلاغی و همچنین مطالعات تاریخی، تمدنی و جغرافیایی و در نهایت محور مطالعات تربیتی، روانشناسی و اجتماعی بود.

 

در پایان این همایش از زحمات تعدادی از پژوهشگران که تحقیقات علمی خود را ارائه داده بودند، با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

کد خبر 1260918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha