تقدیر و سرنوشت یک سال انسان در شب قدر رقم می خورد

حجت الاسلام کرمی،گفت: در شب قدر ، تقدیر و سرنوشت یک سال انسان رقم می خورد همچنین در این شب، درهای جهنم بسته و درهای بهشت، گشوده می‌شود.

حجت الاسلام محمد کرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فضیلت شب های قدر، گفت:شب قدر، شب نازل شدن  یک‌جای قرآن در بیت المعمور است که به طور تدریجی طی ۲۳ سال بر قلب پیامبر (ص)نازل شده است.

 

 امام جماعت مسجد قمربنی هاشم(ع)شهرستان گیلانغرب، افزود:شب تقدیر و سرنوشت یک سال انسان است. خداى تعالى در آن شب حوادث یک سال یعنى از آن شب تا شب قدر سال آینده را تقدیر مى‏ کند، زندگى، مرگ، رزق، سعادت، شقاوت و چیزهایى دیگر از این قبیل را مقدر مى‏ سازد که فرشتگان به امر پروردگار، آن را انجام می دهند .

 

وی با اشاره به برنامه های این مسجد توسط جوانان و نوجوانان این شهرستان، خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم احیای لیالی قدر و شهادت حضرت علی (ع) با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت (ع) در مسجد قمربنی هاشم (ع )شهرستان گیلانغرب در روزهای ۲۲و ۲۴فروردین ماه جاری به مدت دو شب  ازساعت ۲۳ تا ۲ بامداد  با اجرای ویژه برنامه شب های احیا همچون قرائت جوشن کبیر،مراسم روضه و عزاداری، فیض منبر و مراسم قرآن به سر برگزار می شود.

 

حجت الاسلام کرمی، تصریح کرد: شب قدر (لیله القدر) شبی است که بنا به اعتقاد مسلمانان در آن شب قرآن نازل شده و از هزار ماه برتر است همچنین از امام زین العابدین (ع) روایت شده که فرمود: خدا به رسول خود محمد (ص ) گفت : آیا مى دانى براى چه شب قدر از هزار ماه برتر است ؟ اظهار داشت : نه . خداوند فرمود: براى این که در این شب ، فرشتگان و روح به اذن بارى تعالى هر امرى را فرود مى آورند

 

امام جماعت مسجد قمربنی هاشم(ع)شهرستان گیلانغرب گفت:در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

کد خبر 1261162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha