عفاف و حجاب از نمادهای بارز جامعه اسلامی است

بازرگان با اشاره به اینکه عفاف و حجاب از اصول شریعت اسلام و از نمادهای بارز جامعه اسلامی است، گفت: حفظ عفاف و حجاب امری کاملا اجتماعی است و باید همگی در این حوزه احساس مسئولیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، جواد بازرگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در جمع خبرنگاران از دو مقوله عفاف و حجاب به عنوان یک ارزش اسلامی ایرانی یاد کرد و گفت: شناسایی و رفع موانع و چالش های فرا روی ترویج و نهادینه سازی این فرهنگ و بررسی چرایی رفتارهای ساختار شکنانه و عدم رعایت پوشش مناسب در بخش ورزش و جوانان، امر به معروف و نهی از منکر و معرفی الگوهای شایسته در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در بین جامعه هدف مورد تاکید این نهاد است.

 

وی با بیان  آیاتی از سوره های نور و احزاب، مبنای قانون حفظ حجاب را در قرآن دانست و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در جهت حفظ حریم حجاب و عفاف در جامعه اظهار داشت: عفاف و حجاب از اصول شریعت اسلام و از نمادهای بارز جامعه اسلامی است و این موضوع در دو حوزه ورزش و جوانان می بایست مورد توجه قرار بگیرد.

 

بازرگان در ادامه با بیان اینکه دشمنان در فضاهای مختلف حقیقی و مجازی برای تسلط بر افکار نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری زیادی نموده اند، تصریح کرد: حفظ عفاف و حجاب امری کاملا اجتماعی است و باید همگی در این حوزه احساس مسئولیت کنیم و برای فرهنگ سازی و تبیین اهمیت حفظ عفاف و حجاب با هیات ورزشی ،مدیران باشگاه های خصوصی و دولتی  جلسات تخصصی برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان زنجان استان خاطر نشان کرد: اعمال نظارت و ارزیابی و رصد برنامه های فرهنگی مرتبط با عفاف و حجاب در بخشهای زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان با تاکید بر رویکرد پیشگیرانه مورد توجه است.

کد خبر 1261178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha