خدای متعال خیر کثیر را در شب قدر به بندگانش عنایت می کند

حجت الاسلام موسوی حسب گفت: در برخی روایات داریم که پروردگار عالم، خیر کثیر را در شب قدر به بندگان مؤمن خود عنایت می فرماید.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی حسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که درک عظمت و اهمیت شب قدر باعث می شود که انسان با رویکردی متفاوت در این شب عزیز رو به سوی خالق متعال بیاورد و از او طلب مغفرت و رحمت نماید، گفت: اهل بیت(ع) به ما آموخته اند که بهترین ایام سال، ماه مبارک رمضان است و بهترین وقت این ماه عزیز نیز شب قدر است که مقدرات ما در این شب به امضای حضرت ولی عصر(عج) می رسد.

 

وی افزود: از منظر قرآنی نیز که به قضیه بنگریم به خوبی متوجه می شویم که شب قدر چنان دارای جایگاه بافضیلتی است که نه تنها آیات متعددی از سوره های قرآن کریم در خصوص ویژگی های این شب است، بلکه سوره‌ای مستقل نیز به همین نام داریم که قرائت آن در همه ایام سال از جمله ماه رمضان بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی  با بیان اینکه شب قدر بهترین و بافضیلت ترین شب سال است تاکید کرد: شب قدر شب بیدار کردن دل‌ها و افزایش معرفت انسان است که در روایات به طور ویژه به آن تاکید شده است

 

وی با بیان این که شب قدر، شب تفکر و تأمل و تدبر است، گفت: در برخی روایات داریم که خدای متعال در این شب عزیز، خیر کثیر را به بندگان صالح و مؤمنش عنایت می کند و خوشا به سعادت کسانی که ارتباط دلی و قلبی در این شب با خدا و اهل بیت(ع) برقرار کنند و بدین وسیله زمینه توفیق خود را در دنیا و آخرت فراهم کنند.

 

 وی همچنین بیان داشت: چه خوب و پسندیده است که در این شب بی نظیر از خدا برای خودمان بهترین سرنوشتها را بخواهیم و البته از دعا در حق دیگران به خصوص محرومان و گرفتاران در عالم از جمله در جوامع شیعی و اسلامی غافل نشویم.

 

کد خبر 1261184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha