رونق سفره های ساده افطاری در مسجد محمد رسول الله (ص) بیرجند

همزمان با ماه میهمانی خدا، مساجد خراسان جنوبی به ویژه مسجد محمد رسول الله(ص) با پهن کردن سفره های باصفا و بی ریا میزبان خیل عظیمی از روزه‌داران هستند.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی، سمیه محمدی: پهن کردن سفره‌های با صفا، بی ریا و ساده اما سخاوتمندانه آن هم در مساجد و با حضور پر شور نوجوانان و جوانان حال و هوای دیگری به ماه پر برکت خدا می دهد، در این شب های پر فیض از دعا و انابه، روزه داران بیش از هر زمان دیگری میهمان سفره های ساده افطاری مساجد می شوند.

 

 

پهن کرده سفره های ساده و نهادینه شدن این سنت حسنه مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و حالا خیرین برای لبیک به تاکیدات رهبری، آستین همت را بالا زده اند و جان و روح تازه ای را به مساجد داده اند. ماه مبارک رمضان نیز ماه مهمانی خدا؛ و روزه داران بر سر سفره گسترده الهی دعوت شده اند، و هم اینک مساجد میزبان خیل عظیمی از روزه داران هستند.

 

بنا به فرموده حضرت محمد(ص) هر کس یک مؤمن روزه‌دار را در ماه مبارک رمضان افطاري دهد، پاداشی برابر با آزاد کردن یک بنده نزد خدا داشته، و مایه آمرزش گناهان گذشته وي نیز خواهد بود.

 

مسجد محمد رسول الله(ص) بیرجند از جمله مساجد فعال شهر بیرجند است که بنا به تاکیدات رهبری سفره افطاری باصفا و ساده آن به ویژه در لیالی قدر برقرار و مردم روزه دار از آن بهره می برند.

 

به گفته زهدای نیا، یکی از اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد محمد رسول الله(ص) بیرجند برنامه افطاری ساده بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری هر ساله در روز 15 ماه مبارک رمضان با همکاری جوانان و اعضای کانون فرهنگی هنری کانون خاتم الانبیاء(ص) و نمازگزاران پهن می شود.

 

سفره افطاری برای روزه اولی ها

وی افزود: از طرف مرکز نیکوکاری مسجد برای مستضعفان هم برنامه داریم و 600 پرس غذای گرم آبرومندانه و محترمانه بین آنها توزیع می کنیم.

 

به گفته وی سفره های افطاری ساده در مسجد محمدرسول الله(ص) برقرار است و امسال با کمک خیرین در روز 27 ماه مبارک رمضان سفره روزه اولی ها هم پهن خواهد شد و پذیرای نوجوانی که به سن تکلیف رسیده اند خواهیم بود.

 

ختم سه دور قرآن در کانون خاتم الانبیاء

محمدرسول بابائیان –مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء بیرجند در خصوص برنامه های شاخص مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: برنامه جزء خوانی قرآن کریم در سه وعده بعد از نماز صبح، ظهر و عصر و بعد از افطار بوده که سعی شده است سه دور قرآن ختم شود.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء بیرجند به پهن کردن سفره کریمانه افطاری به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: همچنین ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان همراه با مسابقه آنلاین و همزمان با عید سعید فطر نیز تدارک دیده شده است.

 

وی از برنامه های فرهنگی در جاده سلامت شهر بیرجند خبر داد و افزود: این برنامه برای سرگرمی کودکان و نوجوان از قبل از ماه رمضان شروع شده و مجدد از شنبه آینده تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت چراکه استقبال خوبی دارد.

 

توزیع 600 پرس غذای گرم بین نیازمندان

مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء بیرجند برگزاری مراسم شب های احیاء در شب ضربت خوردن امیرالمومنین(ع) را از دیگر برنامه های شاخص کانون عنوان و تصریح کرد: کمک های مومنانه زیادی در ماه مبارک رمضان داشته ایم و روز گذشته به صورت مشارکتی با کمیته امداد امام خمینی (ره) تعداد 600 پرس غذای گرم بین نیازمندان به صورت عزتمندانه توزیع شد.

 

بابائیان گفت: توزیع بسته های غذایی هم در دستور کار است که تا پایان ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

 

تولید 30 کلیپ ویژه ماه مبارک رمضان

وی در ادامه از تولید یکسری مجموعه کلیپ هایی تحت عنوان «نور» توسط اعضای کانون و امام جماعت مسجد محمد رسول الله خبر داد و گفت: این کلیپ ها در سه بخش خانواده، احکام و فضایل امیرالمومنین(ع) ویژه ماه مبارک رمضان توسط کانون تدارک دیده شده است.

 

وی با بیان اینکه این کلیپ ها از طریق کانال مسجد و کانون و داخل آپارات منتشر شده است، افزود: این کلیپ ها با همکاری ائمه جماعات مسجد محمد رسول الله و نوجوانان کانون ضبط شده است، که در هر بخش احکام، خانواده و فضایل امیر المومنین 10 کلیپ ضبط شده است که در مجموع 30 کلیپ می‌شود.

 

 

 

 

کد خبر 1261219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha