سیره علوی تجلی همه  فضیلت‌های اخلاقی است/ امیرالمومنین(ع) به تولید و کارآفرینی اهتمام داشتند

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه همه فضیلت‌های اخلاقی در شخصیت امیرالمومنین(ع) تجلی یافته است، گفت: تولید و عدالت از ویژگی‌های اقتصاد در سیره علوی است.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین رحیمیان» با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بخش نهادها و موسسات سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درخصوص برکات شب های قدر گفت: مهم ترین اهمیت شب قدر به نزول قرآن است. 

 

رئیس دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه نزول قرآن در شب قدر اهمیت ویژه و فوق العاده دارد، افزود: برگزاری نمایشگاه قرآن در چنین شب های معرفت افزایی قابل تقدیر است.

 

وی برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان را نشاط آفرین دانست و گفت: حضور گسترده روزه داران در نمایشگاه قرآن قابل توجه است و به وضوح می توان دید که هر فردی با حضور در این محفل نورانی نشاط و روحیه خاصی پیدا می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با تقدیر از برگزارکنندگان سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن خاطرنشان کرد: انس با قرآن زندگی را بیمه می کند، مومنان در شب های قدر می توانند از برکات ارزشمند کلام وحی بیشترین بهره را ببرند.

 

رئیس دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در شب قدر، تقدیر انسان رقم می خورد، تصریح کرد: نزول قرآن در شب قدر موجب اهمیت این شب شده است. شب قدر از هزار شب برای انسان ارزشمندتر است.

 

وی با اشاره به همزمانی شب های قدر با شهادت حضرت علی (ع) گفت: حضرت علی (ع) با همه عظمتش تربیت یافته قرآن است، در واقع قرآن مکتبی تربیتی است و بهترین نمونه و ثمره این مکتب حضرت امیرالمومنین علی (ع) است. حضرت علی(ع)صاحب کتابی است که پس از قرآن مهم ترین کتاب بشریت محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان گفت: حضرت علی (ع) در شاگردی قرآن، گوی سبقت را از همه ربوده بودند و فرمودند: «أنا عبد من عبيد محمد صلي الله عليه و آله و سلم؛ من بنده اي از بندگان محمد صلي الله عليه و آله و سلم  هستم» بنابراین می توان گفت هر چه کمال، خوبی، اخلاق و ارزش در انسان ها سراغ دارید، همه یکجا در وجود امیرالمومنین (ع) قابل مشاهده است.

 

وی تاکید کرد: اخلاص، تقوا، خدمت به مردم و کار، آگاهی و علم، شجاعت، فداکاری، تربیت فرزند و همسرداری و همه فضیلت های اخلاقی را می توانیم در شخصیت حضرت علی (ع) درک کنیم چراکه ایشان تربیت یافته مکتب قرآن هستند در واقع حضرت علی (ع) الگوی همه مسلمانان به ویژه شیعیان هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص اقتصاد، گفت: سیره حضرت علی (ع) در اقتصاد را می توان الگوی اقتصاد اسلامی دانست. تولید و عدالت از ویژگی های اقتصاد اسلامی است، حضرت علی (ع) یک تولید کننده موفق بودند که اقداماتی چون باغداری، کاشت نخل، نگهداری و آبیاری نخلستان ها و حفر چاه های مختلف را در دوران حیات پربرکتشان انجام داده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان افزود: آثار و برکات فعالیت های اقتصادی حضرت علی (ع) پس از گذشت ۱۴۰۰ سال هنوز هم در شهرهایی چون مدینه مشهود است و هنوز هم چاه های آبی در مدینه وجود دارد که توسط حضرت امیرالمومنین (ع) ایجاد شده و به نام «آبیار علی(ع)» شناخته می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: به جز تولید، کار و تلاش مشخصه دیگر حضرت علی (ع) عدالت است. که تبلور آن در زندگی امیرالمومنین (ع) مشهود است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1261276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha