عزاداری مردم در سالروز شهادت امام علی علیه‌السلام در قالب هیئات دسته‌روی

خراسان شمالی، همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی، در عزای شهادت مولای متقیان غرق در سوگ و عزاداری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ امروز  چهارشنبه همزمان با بیست و یکم ماه مبارک رمضان، مردم روزه دار خراسان شمالی در جای جای این استان، لباس سیاه بر تن کرده و به مناسبت سالروز شهادت امام اول شیعیان، مراسم سوگواری و عزاداری برپا کردند.

 

هیئت‌های عزاداری در مرکز خراسان شمالی در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی مسیر مسجد انقلاب تا امامزاده سیدعباس علیه‌السلام را با نوحه‌خوانی و عزاداری طی کردند.

 

این آیین با تجمع همه هیئت‌های مذهبی در محل امامزاده و عزاداری محوری ادامه و با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پایان یافت.

 

مشابه این مراسم در شهرستان‌های شیروان از محل مساجد تا مصلای امام خامنه‌ای، اسفراین از مساجد تا میدان امام خمینی(ره)، مانه و سملقان از مساجد تا امامزاده دلاور، فاروج از مساجد تا گلزار شهدا، گرمه از میدان کتابخانه تا چهارراه امام حسین علیه‌السلام و راز‌و‌جرگلان از حسینیه حضرت ابوالفضل تا گلزار شهدا برگزار شد.

 

پایان بخش این برنامه‌ها پس از عزاداری و سوگواری در رثای امیرالمومنین علیه‌السلام، سخنرانی ائمه جمعه مراکز شهرستان‌ها و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر بود.


 مردم ولایتمدار خراسان شمالی هم با حضور در حسینیه ها، مساجد و آستان امامزادگان با برپایی آیین عزاداری، بر مظلومیت امام اول شیعیان گریستند.


 

کد خبر 1261447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha