تاکید مدیرکل اوقاف گلستان بر مولدسازی دارایی‌ها و سرمایه‌های راکد/ طرح‌های عملیاتی برای تحقق شعار سال تهیه می‌شود

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد گفت: در اوقاف هم باید دارایی‌ و سرمایه‌های راکدی که از موقوفه‌های مشاعی داریم را در قالب طرح مولدسازی، احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد در نشست با روسای اوقاف شهرستان‌ها بر تحقق شعار سال به عنوان یکی از مطالبات مهم رهبر انقلاب تاکید و اظهارکرد: در جلسه اخیر با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، زمان مشخصی را برای ارائه طرح‌های پیشنهادی در زمینه تحقق شعار سال، تولید و دانش‌بنیان و ... تعیین کردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: برهمین اساس پیشنهادهای اجرایی در خصوص طرح‌های دانش‌بنیان و پیشنهادهای عملیاتی در راستای تحقق شعار سال با محوریت موقوفات مورد توجه و تاکید قرار دارد.

 

وی افزود: یکی از برنامه‌های ویژه امسال را باید احیای منابع آبی موقوفه قرار دهیم. در گذشته منابع آبی زیادی در قالب قنوات داشتیم. از طرفی اراضی مشاعی موقوفه قبلاً از قنات موقوفه سهم آب داشتند. امسال باید بتوانیم بخشی از منابع آبی راکد را احیا کنیم.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد یکی از مشکلات اوقاف در خصوص اجرای طرح‌های تولیدی را نداشتن منابع مالی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از دلایل اصلی که نمی‌توانیم طرح‌های سرمایه‌گذاری بزرگ را در استان اجرا کنیم نداشتن منابع مالی کافی است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به ماهیت اوقاف، سازمان سرمایه‌پذیر هستیم و بخش دیگر آن به‌کارگیری سرمایه وقف در امر سرمایه‌گذاری بوده و این کار نیازمند خلق منابع از راه‌های درست و شرعی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با تاکید بر مولدسازی دارایی‌های راکد در اوقاف استان، گفت: دولت و سران قوا به این جمع‌بندی رسیدند که برای اتمام هزاران پروژه ناتمام در کشور، در قالب طرح مولدسازی اقدام شود.

 

وی گفت: در اوقاف هم باید دارایی‌ و سرمایه‌های راکدی که از موقوفه‌های مشاعی داریم را در قالب طرح مولدسازی، احیا کنیم.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد بیان کرد: امروز در جنگ اقتصادی و فرهنگی همه جانبه با دشمن قرار داریم و باید به عنوان سرباز نظام برای پیشرفت و تعالی نظام و انقلاب اسلامی کار کنیم.

 

 

 

کد خبر 1261465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha