«شبکه وکالت» ابتکار امام حسن عسکری(ع)/مواسات ریشه در سیره عملی ائمه دارد

حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه مواسات ریشه در سیره عملی ائمه دارد گفت: رسیدگی به اقشار مستضعف جامعه از قبل مواسات بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام نصرت امیدی_ امام جمعه بندرکیاشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تسلیت سالروز شهادت مولی الموحدین، امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در روز میلاد امام زمان(عج) وقتی شیوع کرونا به اوج رسیده بود، مساجد با تهیه و توزیع بسته های معیشتی در راستای برطرف نمودن بخشی از نیازهای اقشار مستضعف جامعه توانستند با حضور مردم خیر، سپاه و پایگاه های مقاومت کمک کنند تا از این شرایط سخت راحت تر گذر کنند.

وی بحث مواسات را ریشه در سیره ائمه بزرگوار دانست و ضمن قدردانی از حوزه مقاومت برادران، خواهران و کمیته امداد بندر کیاشهر گفت: وقتی به بحث مواسات نگاه می کنیم، خصوصا در سیره امام حسن عسکری(ع)  می بینیم که این حرکت یک جایگاه ویژه دارد.

حجت الاسلام امیدی افزود: وجود مقدس امام یازدهم در مرکز حکومتی که شدیدترین ظالم زمانه را داشت و شبانه روز زیر نظر و کنترل بود اما باز در چنین شرایط سختی دست به ابتکار زده و «شبکه وکالت» را تاسیس می کنند.

وی گفت: این شبکه از سوی امام حسن عسکری(ع) مامور بودند تا به مسائل مسلمین خصوصا رسیدگی به اقشار مستضعف جامعه از قبل مواسات توجه کنند.

حجت الاسلام امیدی تصریح کرد: قدر این مواسات را باید دانست که ریشه در سیره عملی ائمه بزرگوار ما دارد و امیدواریم اینگونه اعمال صالح به شایستگی مورد توجه حق قرار بگیرد.

گفتنی است، در رزمایش مواسات بندرکیاشهر ۳۰۰بسته معیشتی به ارزش  تقریبی هربسته ۱۰ میلیون ریال شامل رب، روغن، برنج، حبوبات، مرغ، چای و ماکارانی، خرما تهیه و توزیع شد.

کد خبر 1261470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha