الگوگیری از حضرت علی در زندگی فردی و اجتماعی سبب جلوگیری از رواج ناهنجاری ها می شود

حجت الاسلام چراغی، با تأکید بر ضرورت الگو گیری از سبک زندگی و ویژگی های اخلاقی امام علی(ع) در زندگی، گفت: اگر از حضرت علی(ع) الگو بگیریم حرمت ها حفظ می شود و جلوی رواج ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی گرفته می شود.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، با اشاره به اهمیت شب قدر براساس آیات و روایات، اظهارداشت: شب قدر برتر و بالاتر از هزار شب است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان شب قدر را شب سرنوشت سازی عنوان کرد و افزود: انسان با عبادت، استغفار و برگشتن به سمت خدای متعال می تواند در این شب سرنوشت خویش را تغییر دهد.

 

وی با اشاره به اینکه شب قدر، شب نزول قرآن و رحمت الهی است، اظهارکرد: شب زنده داری، دعا و مناجات در شب قدر فرصتی برای بهره مندی از رحمت الهی است، در شب های قدر از دعا کردن برای ظهور امام زمان(عج)، رفع گرفتاری ها مشکلات مردم و جامعه غافل نشویم.

 

حجت الاسلام چراغی با تأکید بر اینکه دعای ما باید جهت دار باشد، گفت: نابودی مستکبران و پیروزی مستضعفین را در دعاهای خود فراموش نکنیم، در این شب های قدر به یاد همه باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) که فرمود: به خدا سوگند اگر همه آنچه در زیر هفت آسمان و زمین است را به من بدهند تا پوست دانه جوی را به ظلم از مورچه ای بگیرم این کار را نکنم، عنوان کرد: اگر این سخن حضرت علی(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم، هیچ ظلمی در جامعه اتفاق نمی افتد و ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی رخ نمی دهد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان یادآور شد: امام علی(ع) در اوج عظمت و بزرگواری و متانت در مقابل ایتام سر خم می کرد و الگو گیری از امیرالمؤمنین(ع) سبب می شود که شأنیت ها و حرمت ها حفظ شود.

کد خبر 1261606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha