ائمه معصومین منشا رحمت برای جهانیان هستند

استاد حوزه علمیه قم گفت: ائمه معصومین(ع) منشا رحمت برای جهانیان هستند که این مهربانی و عاطفه سنگین آنان در بین دیگر انسان ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مسعود عالی» روزپنجشنبه(22 فروردین) در برنامه یک ظهر بهاری در محل‌ آستان مقدس امامزاده زینبیه اصفهان به جایگاه و ویژگی های ولی خدا بر روی زمین اشاره کرد و اظهارداشت: ائمه نسبت به جامعه احساس محبت بالایی دارند و دلسوزی آنان مثالی در بین مردم ندارند.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: ائمه معصومین(ع) منشا رحمت برای جهانیان هستند که خیانت نمی کنند و به سبب همین خوبی ها معصوم هستند.

وی ادامه داد: این مهربانی و عاطفه سنگین آنان در بین دیگر انسان ها وجود ندارد و آنان این ویژگی را از یکصد ویژگی حضرت حق گرفته اند.

 

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه معصومین گنجینه محبت هستند، تصریح کرد: همه محبت ها نزد آنان قرار گرفته و به سبب خوبی که دارند همه را گرد خود جمع می کنند.

وی به علم بالای چهارده معصوم اشاره کرد و گفت: این ویژگی نیز در انحصار آنان بوده و کسانی که بخش کوچکی از آن را دارند، به درجات بالا رسیده و تحول در خود ایجاد کرده اند.

 

این استاد اخلاق یادآورشد: حکومت بر دل بدون ظلم و زور از ویژگی های خاندان عصمت و طهارت به حساب می آید که مردم به سبب خوبی آنان اطاعت پذیرشان می شوند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن همین ویژگی را هدف قرار داده و به دنبال تحریف بوده که نشان دهد معصومین به اجبار حکومت ها را می گرفتند ولی واقعیت ها نشان از محبت و دوستی مردم با این خانواده آسمانی است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برای رسیدن به حضرت باری تعالی باید از راهش وارد شویم، گفت: راه واقعی رسیدن به این جایگاه عظیم، اطاعت پذیری و پیروی از ولی بوده و اگر این پیوند قطع شود، به حد اعلی نخواهیم رسید.

وی اضافه کرد: شیطان خواهان ارتباط انسان با پروردگار نیست به همین جهت به دنبال قطع رابطه بین مردم و ائمه معصومین است.

کد خبر 1261698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha