ذکر خدا باعث وسعت در زندگی می شود/انسان با شرح صدر، بزرگ می شود

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: وسعت با ذکر به دست می آید و بر اساس آیات قرآن کسی که ذکر خدا را بگوید به او شرح صدر داده می شود و وقتی شرح صدر پیدا کرد بزرگ می شود و از تنگناها و مشکلات خارج می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری بامداد امروز(جمعه25 فروردین ماه) در مراسم احیا شب بیست سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت شب قدر گفت: امشب مقدرات ما به امضای امام زمان(ع) می رسد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی اعمال این شب گفت: خواندن سوره عنکبوت، روم و دخان دراین شب سفارش شده است و از امام صادق (ع) روایت شده اگر کسی سوره روم و عنکبوت را در شب قدر بخواند اهل بهشت است.

 

رئیس فرهنگستان علوم اسلامیبا بیان اینکه همه وقایع  و مقدرات عالم تا یک سال در این شب رقم می خورد، گفت: حضور گسترده مردم در این اجتماعات نشان می دهد که عالم به سمت پیروزی جبهه حق به پیش می رود.

 

وی با بیان اینکه همه پیروزی‌ها و شکست‌هایی که در طول سال قرار است، اتفاق بیفتد، در شب قدر رقم می‌خورد گقت: دشمن یک سال نقشه کشید و قصد داشت گوهر ایمان را از مردم بگیرد، ولی نتوانست و این پیروزی بزرگی است.

 

میرباقری با اشاره به سوره عنکبوت و امتحاناتی که مؤمنین باید قبل از ظهور از آن پیروز بیرون بیایند تصریح کرد: خدا می فرماید وقتی این امتحانات سنگین پیش می آید تنها مجاهدان راه خدا می مانند و بقیه جدا می شوند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عصر ظهور، عصر لقاء الله است و پرده‌ها و حجاب‌ها کنار می رود افزود: عنوان ذکر الله  یکی از عناوینی است که در قرآن برای ائمه(ع) بیان شده است، امام زمان(عج) غفلت از خدا را از بین می برد و اگر ما خود را به ایشان نزدیک کنیم اهل ذکر می شویم و از غفلت خارج می شویم و اگر متوجه ذکر خدا شویم وسعت در زندگیمان ایجاد می شود.

 

وی با بیان اینکه ثروت انسان ره به وسعت در زندگی نمی رساند، تصریح کرد: وسعت با ذکر به دست می آید و بر اساس آیات قرآن کسی که ذکر خدا را بگوید به او شرح صدر داده می شود و وقتی شرح صدر پیدا کرد بزرگ می شود و از تنگنا خارج می شود.

کد خبر 1261736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha