مراسم احیای شب قدر در آستارا برگزار شد

مراسم احیای شب قدر در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، مراسم احیای شب قدر در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب گذشته (پنجشنبه، ۲۴ فروردین) با حضور روزه‌داران و اقشار مختلف مردم در مساجد این شهرستان و آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) برگزار شد.

 

مراسم معنوی احیای شب قدر از نیمه‌های شب در مکان‌های مذکور با حضور مردم مومن و روزه‌‌دار برگزار شد که قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر، مداحی، سخنرانی و قرآن به سر گرفتن از برنامه‌‌های مراسم احیای شب قدر بود.

 

در بندر آستارا این مراسم معنوی به صورت شاخص در مصلی نماز جمعه و آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) برگزار شد و این اماکن میزبان شهید گمنام دوران دفاع مقدس بود و مردم ضمن تجدید میثاق با شهدا در حالی که اشک از چشمان‌شان جاری بود با شهید وداع کردند.

 

در مراسم‌های شب سوم قدر حاضرین پس از قرائت زیارت عاشورا، دعای جوشن کبیر را قرائت و از محضر خداوند در این شب نورانی طلب عفو و بخشش کردند.

 

روزه‌داران و مردم مرزنشین آستارا در آیین با به سر گرفتن قرآن و ذکر دعا و مناجات، ندای« سُبْحانَكَ يا لا اِلـهَ إلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ يا رَبِّ » و الهی العفو را زمزمه کردند.

 

در این آیین‌های معنوی که با مداحی در سوگ شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) همراه بود حاضرین در حالی که اشک از چشمانشان جاری بود به سینه‌زنی پرداختند.

 

گفتنی است، دیشب همچنین مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با حضور روزه‌داران آستارایی در سایر مساجد شهری و روستایی این شهرستان برگزار و مومنین با خدای خود به راز و نیاز پرداختند.

کد خبر 1261752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha