امام راحل با حمایت از قدس شریف، عزت را به جوامع اسلامی برگرداند

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه حذف فلسطین از جغرافیای دنیا باعث سرشکستگی جوامع مسلمان شد، گفت: نامگذاری روز قدس به فرمان امام راحل و حمایت از ملت فلسطین، عزت را به جوامع اسلامی برگرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امام جمعه بجنورد امروز بیست‌و‌پنجم فروردین ماه در خطبه‌های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با گرامی‌داشت روز قدس، حضور حماسی مردم در راهپیمایی دشمن شکن این مناسبت را به عنوان یک حرکت دینی و سیاسی، ارزشمند توصیف کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اهمیت مسئله قدس را تا آنجا دانست که امام راحل قصه آزادی قدس را به عنوان مسئله اول جهان اسلام قلمداد می‌کنند و ادامه داد: رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای استکباری همچون غده‌ای سرطانی در دامن کشورهای اسلامی نهاده شد.

 

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه سازمان ملل ظالم نماینده مردم فلسطین از سازمان ملل اخراج و نام فلسطین را از جغرافیای دنیا حذف کرد، افزود: به جای آن، یک رژیم جعلی و غاصب جایگزین شد.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه این حرکت خبیثانه در آن مقطع زمانی، سرشکستگی را برای دنیای اسلام به همراه داشت، بیان کرد: قبول این مسئله برای یک میلیارد مسلمان و چند کشور اسلامی که باید با ظلم و زورگویی زیاده‌خواهان کنار بیایند و این رژیم را جایگزین فلسطین ببینند، سخت بود.

 

وی گرفتن قدس از مسلمانان را یک نوع سرشکستگی دانست که با مهاجرت فلسطینیان آغاز شد و با تقسیم کردن فلسطین به دوبخش مسلمان و یهود ادامه یافت و به گرفتن شبه جزیره سینا و بلندی‌های جولان و جنوب لبنان رسید.

 

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه اسرائیل آرزوی گرفتن نیل تا فرات تا شمال عربستان از دریای سرخ تا خلیج فارس و تا مرزهای ایران را در سر داشت، تصریح کرد: البته به خاطر سکوت جوامع اسلامی در آن زمان، بعید نبود اسرائیل بتواند همه این مناطق را غصب کند.

 

وی پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت امام راحل از قدس را نقطه عطفی در مقاومت فلسطین نام برد و افزود: امام خمینی با اخلاص، قدرت و شجاعت، عزت را به جوامع اسلامی برگرداند و با نامگذاری روز قدس، روزنه امیدی در دل همه آزادیخواهان جهان ایجاد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه امام راحل با این ابتکار همه مسلمانان را حول یک محور و آنهم آزادی قدس به عنوان قبله‌گاه اول مسلمانان متحد کرد: گفت: امروز فقط ایران اسلامی از قدس حمایت نمی‌کند بلکه همه کشورهای جهان اسلام برای احیا و زنده نگه داشتن قدس و نابودی اسرائیل شعار می‌دهند.

 

 

کد خبر 1261890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha