اساتید دانشگاه در بحث جهاد تبیین با برنامه‌ریزی وارد عمل شوند

قناعت با بیان اینکه دانشگاه‌ها و اساتید در بحث جهاد تبیین باید با برنامه‌ریزی وارد عمل شوند، گفت: با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می‌توان به ابهامات و سوالات جوانان پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت- استاندار خراسان جنوبی- شنبه (۲۶ فروردین) در نشست هم‌اندیشی جایگاه آموزش عالی در توسعه استان با اشاره به معنای علم و جهل در فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: عالم در فرهنگی قرآنی یعنی کسی که فکر و اندیشه و عمل او بر اساس حق و حقیقت باشد حتی اگر قدرت خواندن و نوشتن نداشته باشد.

 

وی ادامه داد: جاهل در فرهنگ قرآنی کسی است که اندیشه و عمل او براساس باطل باشد حتی اگر در علوم مختلف تبحر داشته باشد.

 

قناعت با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن، اعتدال و میانه‌روی همان راه مستقیم است، عنوان کرد: برای شناخت حق از باطل در لا‌به‌لای هوس‌ها و غرایض به علامت و نشانه‌هایی نیاز داریم و پیامبر(ص) دو نشانه قرآن و عترت را برای ما مشخص فرمودند تا مسیر را گم نکنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان جاهلیت مدرن با وجود پیشرفت‌های جدید در عرصه‌های بین‌المللی، گفت: ایران کشوری غنی در حوزه معادن و نفت با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیای خاص است که همواره مورد طمع استکبار جهانی می‌باشد‌.

 

نقش آفرینی دانشگاه‌ها در بحث جهاد تبیین

وی یکی از وظایف دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاهی را جهاد تبیین دانست که در این زمینه باید با برنامه‌ریزی وارد عمل شوند، افزود: با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می‌توان به ابهامات و سوالات جوانان پاسخ داد.

 

قناعت با تاکید بر اینکه جهاد تبیین یک روش کلیدی برای ناکام گذاشتن دشمن در جنگ ترکیبی است، عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی انحراف درصدر اسلام که موجب شد حاکمیت از دست خاندان عصمت و طهارت(ع) خارج شود، عدم تحلیل سیاسی و بصیرت مردم بود.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه از جایگاه آموزش عالی در توسعه استان استقبال کرد و گفت: در شورای برنامه‌ریزی از اساتید دانشگاهی به عنوان مشاور افتخاری استفاده خواهیم کرد.

 

وی با تأکید بر رسیدن فهم درست دانشگاهیان از یکدیگر و پرهیز از رقابت‌های بی‌فایده، بیان کرد: دانشگاه‌های خراسان جنوبی باید همدیگر را در برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف پوشش دهند.

 

ضرورت توجه دستگاه‌های اجرایی به جایگاه آموزش عالی در توسعه استان

قناعت در ادامه گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی استان به نقش و جایگاه آموزش عالی در توسعه خراسان جنوبی توجه لازم را ندارند که باید با همفکری به سمت کمرنگ شدن این امر حرکت کنیم‌.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: مدیران استانی و روسای دانشگاه‌ها باید ارتباطات خود را با تهران برای پیگیری مسائل مختلف و جذب اعتبار افزایش دهند.

 

وی با اشاره به لزوم ایجاد فضای همدلی در بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان برای اثرگذاری بیشتر در سطح کشور، تصریح کرد: باید از ظرفیت نمایندگان و نخبگان استان در وزارتخانه‌ها و تهران استفاده کنیم.

 

 

 

کد خبر 1262119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha