توصیه های سخنگوی ائمه جمعه برای برگزاری نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب

حجت الاسلام نوری برنامه و جزئیات برگزاری مراسم نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان حجت الاسلام علی نوری در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد برنامه های عید سعید فطر با بیان اینکه پس از سه سال وقفه نماز عید به امامت رهبر انقلاب اقامه می شود گفت: نماز عید فطر امسال راس ساعت 8 به امامت رهبر انقلاب در مصلی برگزار می شود.

 

 

سخنگوی شوای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار داشت: نماز عید سعید فطر و ماه مبارک رمضان جنبه فردی و اجتماعی دارد در حوره فردی معنویت روزه دار مورد توجه قرار دارد اما عید رمضان عید وحدت اجتماعی است و با توجه به این دو کارکرد " شعار عید وحدت عید بندگی" برای امسال انتخاب شده است.

 

 

وی گفت: از دوماه قبل جلسات لازم برای هماهنگی و برگزاری نماز عید فطر برگزار شد و همچنان در حال برگزاری است.

 

 

حجت الاسلام نوری ادامه داد: درب های مصلی از ساعت 4 صبح باز می شود و برنامه عید سعید فطر به طوری رسمی از ساعت 7 صبح شروع می شود و ساعت 8 صبح نماز به امامت رهبر معظم انقلاب برگزاری می شود و سپس خطبه از سوی ایشان برگزار می شود.

 

 

وی با بیان اینکه محدودیت های ترافیکی از سوی پلیس راهور اعلام می شود، افزود: اتوبوس، مترو و وسیله های حمل و نقل عمومی برای سرویس دهی به مردم رایگان است و در ضلع جنوبی مصلی درب های بسته می شود و تمرکز ورود از درب های 18، 19  و 20 از ضلع شمالی مصلی یعنی بزرگراه شهید سلیمانی است.

 

 

حجت الاسلام نوری ادامه داد: در شرق مصلی نیز درب های 13، 14 و 15 یعنی خیابان قنبرزاده برای ورود آزاد است و در اطراف مصلی نیز پارکینگ هایی در نظر گرفته شده است همچنین در مترو در ایستگاه بهشتی توقف نداد و ایستگاه سهروردی و میرزای شیرازی برای مردم در نظرگرفته شده است و سکوهای اطلاع رسانی اطلاعات  و راهنمای نمازگزاران آگاهی ها مورد نیاز را در اختیار مردم قرار می دهند.

 

 

وی به مردم توصیه کرد: در راستای راه پیمایی با شکوه 22 بهمن و روز قدس انشالله با حضور نمازگزاران تهران یک نماز باشکوه را شاهد هستیم. مردم حتما مهر و سجاده همراه خود داشته باشندو از همراه اوردن وسایل حجیم و غیر ضروی پرهیز کنند که ورود آنها به سهولت انجام شود. در پایان نماز جمعه نیز مردم با اتمام نماز و خطبه های مقام معظم رهبری از عجله برای خروج از مصلی پرهیز کنند هر چند که تمام درب ها برای خروج باز است.

 

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به حضور روز اولی ها و دانش آموزان در این نماز باشکوه یادآرود شد : حضور این عزیزان به شکوه نماز عید می افزاید.

 

 

سخنگوی شوای سیاستگذاری ائمه جمعه در مورد آگاهی های لازم برای نمازگزارن گفت: از طریق QR کدی که در تبلیغات شهری معرفی می شود جزئیات برنامه ها و نقشه های قابل دریافت برای مخاطبان است و سامانه پیامکی 6868 برای دریافت پیشنهادات و نکارت مردم در نظر گرفته شده است و در وردی نقشه و برگه راهنما نصبو به نمازگزاران تحویل می شود تا به سهولت مکان یابی کنند. همچنین موشن گرافی هایی هم برای اطلاع رسانی در نظر گرفته شده که از رسانه ملی و فضای مجازی تقدیم می شود و این برنامه به صورت زنده از شبکه های صدا و سیما  پخش می شود.

 

 

حجت الاسلام نوری در مرود برنامه جنبی نماز عید فطر اظهار داشت: در پایان مراسم و خروج نمازگزاران پذیرایی فرهنگی در نظر گرفته شده و موکب ها و سرود مختلف برگزار می شود سرود ویژه امسال از سوی گروه ماوا ارایه می شود وا ز حضور مداحان دراین برنامه بهره می بریم. پویش عکس و فیلم نیز  از سوی مردم تدارک دیده شده که تبلیغات آن ارایه می شود.

 

 

وی با بیان اینکه این عید بندگی با حضور گسترده مردم وحدت بخش و امید آفرین است، اظهار داشت: آمادگی لازم برای برگزاری نماز عید فطر فراهم شده و اگر عید سعید فطر جمعه هم باشد این آمادگی کفایت می کند و نماز اقامه می شود و اگر هم عید شنبه باشد آمادگی آن برای برگزاری نماز وجود دارد.

 

 

وی در مورد برنامه های دانش آموزی و روز اولی ها گفت: استفاده از حضور دانش آموزان در نماز عید فطر امسال از ابتکارات ما است که پیش بینی شده است از حضور دانش اموزان در میان صفوف نماز استفاده کنیم. برای این منظور 100 نفر از دانش آموزان دخترو پسر در میان صفوف نمازگزاران با کوله هایی بر دوش حضور دارند که محتوای کوله های انها برای کودکان و نوجوانان است و تمام تلاش ما این است که هیچ یک از خردسالان و روزه اولی ها بدون هدیه از مصلی خارج نشوند.

 

 

کد خبر 1262335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha