شادی مردم ترکیه در آستانه عید فطر در بازارهای استانبول

بازارهای استانبول با نزدیک شدن به عید فطر شاهد حضور گسترده برای مردم برای خرید عید است و بوی عید از منازل و بازارهای ترکیه به مشام می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، با نزدیک شدن به عید سعید فطر، حرکت در بازارهای استانبول شدت گرفته است تا شاهد شادی پایان ماه مبارک رمضان و آغاز ضیافت معروف با شیرینی‌ها و آداب و رسوم متمایز آن باشیم.

 

روزهای ماه مبارک در حال سپری شدن و نزدیک شدن به پایان است، همانگونه که بازارها در آغاز این ماه مبارک شاهد نشاط و تحرک و شادی در آن بودند، درحال حاضر نیز با نزدیک شدن به عید شاهد شادی و نشاط دیگری برای خرید شیرینی در این بازارها هستیم.

 

با نزدیک شدن به عید، بازارهای استانبول شاهد تردد شدید خریداران برای خرید مایحتاج مختلف خود از جمله شیرینی‌هایی مختلف است. خریداران با خرید وسایل و شیرینی عید سعی دارند شادی و نشاط را به خانه های خود بیاورند و به بازدید و پذیرایی از مهمانان شان اقدام کنند.

A vendor offers traditional Turkish sweets to tourists at the Spice market, also known as the Egyptian Bazaar, in Istanbul, Turkey January 25, 2019. REUTERS/Murad Sezer

بازار مالتا در منطقه مرکزی الفاتح شاهد یک حرکت فعال برای خرید ملزومات ضیافت عید است، زیرا روزه داران به دنبال آماده شدن برای جشن عید هستند. خرید روزه‌داران عمدتاً بر روی مواد غذایی، گوشت، لبنیات و پنیر متمرکز است، با توجه به اینکه با وعده صبحانه با آغاز عید فطر بر سفره‌ها بازمی گردد.

 

همچنین مواد اولیه مورد نیاز برای شیرینی از جمله آرد، خرما،طعم دهنده‌ها نیز مورد توجه خریداران است، زیرا در دوره اخیر پخت شیرینی در منازل فعال شده است ، همچنین خرید آب نبات هایی که خانواده ها در این مناسبت تهیه می کردند، نیز در فهرست خرید خانواده‎ها قرار دارد.

Turkish sweets

در بازار الفاتح، شیرینی‌های ترکی و عربی در کنار یکدیگر قرار گرفتند، زیرا جامعه بزرگ عرب در این محله زندگی می‌کند و بخش زیادی از تجارت عرب در این منطقه متمرکز است که به ادغام بازارهای چند ملیتی کمک کرده است. دیدن مغازه‌ها و فروشگاه‌های عربی و ترکی در کنار هم و گاه در هم آمیخته مرسوم شده است، چرا که باقلوای ترکی در اعیاد و مناسبت ها جایگاه ویژه ای دارد و در شیرینی فروشی ها وجود دارد.

 

افراد دیگری نیز علاقه مند به تهیه شیرینی در خانه در اشکال و انواع مختلف هستند، زیرا این شیرینی‌ها در کنار چای برای مهمانان سرو می شوند، با توجه به اینکه انتظار می رود  مردم ترکیه پس از دو سال از ممنوعیت برگزاری جشن عید به دلیل شیوع کرونا امسال ، دید و بازدیدهای بسیار در تعطیلات عید باشند.

 

این منطقه آداب و رسوم متفاوت خود را در ترکیه دارد، اما وجه مشترک آن تهیه شیرینی است، به طوری که صحنه هایی از سینی های شیرینی بین خانه ها و مغازه ها پخش می شود.

 

کد خبر 1262529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha