هنر بندگی اطمینان به خیر و صلاح پروردگار است

استاد حوزه علمیه گفت: هنر بندگی و اطاعت پذیری انسان، اطمینان به خیر و صلاح پروردگار و عالم غیب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مسعود عالی» روز سه شنبه(29 فروردین) در برنامه یک ظهر بهاری در محل‌ آستان مقدس امامزاده زینبیه اصفهان به اطاعت پذیری از پروردگار و فرمان پذیری از ولی اشاره کرد و اظهارداشت: انسان در زندگی خود نسبت به بسیاری از مسائل بی خبر بوده و صلاح و مصلحت ها را نمی داند به همین جهت باید با اطیمنان خاطر نسبت به خیرخواهی پروردگار نسبت به ناملایمتی ها صبر کند.

سخنران برجسته کشوری افزود: هنر بندگی و اطاعت پذیری انسان، اطمینان به خیر و صلاح پروردگار و عالم غیب بوده که در غیر این صورت با مشخص بودن همه مسائل، آزمونی پاسخ داده نشده است.

 

وی ادامه داد: امتحانات الهی وسیله سنجش نسبت به ایمان بوده و افراد در چنین شرایطی واقعیت خود را نشان می دهند.

 حجت الاسلام عالی با بیان اینکه ولایتمداری کاری سخت است، تصریح کرد: در چنین شرایطی در معرض امتحان قرار می گیریم که انسان باید ایمان خود را حفظ کند.

 

وی معتقد است، حضرت حق و ولی به عاقبت و مصلحت کار آگاه هستند و به همین خاطر در استجابت دعا و درخواست ها تاخیری به وجود می آید.

سخنران برجسته کشوری یادآورشد: حضرت حق و معصومین بخیل نیستند و همواره صلاح و مصلحت ها را برای بندگان در نظر داشته و به همین دلیل استجابت دعا و اعطای نعمت متفاوت است.

 

وی با بیان اینکه پشت صحنه بلایا و اتفاقات ناگفته هایی وجود دارد، گفت: بعضی از این شرایط سخت امتحان الهی بوده و بعضی ناشی از اشتباهات و خطای انسان به حساب می آید.

حجت الاسلام عالی به غرور وو منیت ها اشاره کرد و افزود: همین ویژگی موجب بروز بسیاری از مشکلات و بلایا و گرفتاری ها بوده که انسان پس از آن در خود تغییر ایجاد می کند.

 

کد خبر 1262597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha