فضای عمومی خراسان جنوبی باید به سمت زیست عفیفانه هدایت شود

قناعت گفت: فضاهای عمومی استان خراسان جنوبی باید به سمت زیست عفیفانه هدایت شود تا در این زمینه الگویی برای دیگر نقاط کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت- استاندار خراسان جنوبی- شامگاه سه‌شنبه (۲۹ فروردین) در هفتمین گردهمایی شهرداران استان با تقدیر از اقدامات و خدمات‌رسانی آنان در ستاد سفر نوروزی، اظهار کرد: همگان باید به وظیفه دینی خود در بحث عفاف و حجاب عمل کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه اماکن عمومی باید محل ترویج فرهنگ دینی باشد، افزود: از شهرداران و فرمانداران انتظار است در همه مکان‌های زیست عمومی بهتر از گذشته پای کار باشند تا شاهد فضای سالمی در استان باشیم.

 

قناعت با اشاره به اینکه فضاهای عمومی استان باید به سمت زیست عفیفانه هدایت شود تا در این زمینه الگویی برای دیگر نقاط کشور باشیم، افزود: با توجه به دغدغه دینی مردم دستورالعمل‌های مربوط به اماکن عمومی و پارک‌ها باید به شکل مضاعف مورد توجه قرار گیرند.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه دغدغه‌های شهرداران در جلسه‌ای بررسی خواهد شد، عنوان کرد: در خیلی از شهرهای خراسان جنوبی تعامل و همدلی خوبی بین شهرداران، اعضای شوراها، فرمانداران، ائمه جمعه و دیگر مسئولان وجود دارد که امیدواریم در سال جاری نیز شاهد اتفاقات بهتری در حوزه مدیریت شهری باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از همکاری شهرداران در طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: در آماده‌سازی اراضی و همچنین صدور پروانه‌های ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن دقت و سرعت مورد انتظار است تا بتوان طرح‌ها را با کیفیت بهتری پیش ببریم.

 

قناعت گفت: امسال شهرداران در ۳۱ شهر استان چند طرح ویژه با مشارکت سرمایه‌گذاران برای تضمیمن درآمد پایدار با نگاه جدید ارائه دهند چون ورود سرمایه‌گذاران به استان می‌تواند منافع متعددی در پی داشته باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه فاصله‌های بین توسعه و رشدیافتگی در شهرها را نشان از کم‌توجهی به مدیریت شهری دانست و افزود: مدیر شهری باید توان رقابت درون و برون استانی را داشته باشد و شناسایی نقاط قوت و ضعف شهرها باید توسط مدیران شهری مورد توجه قرار گیرد.

 

رواج بدحجابی حربه دشمن علیه انقلاب

علیرضا عباس‌زاده -معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست با بیان اینکه رشد و تعالی افراد هر جامعه در بستر فرهنگی مناسب و در محیطی سالم اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است.

 

وی با بیان اینکه دشمن از رواج بدحجابی به عنوان يک حربه عليه انقلاب اسلامی استفاده می‌کند، ادامه داد: جامعه جز در بستر عفیفانه رشد نمی‌کند و بخاطر همین اگر حریم انسانی و اخلاقی رعایت نشود، مشکلاتی برای افراد جامعه به وجود خواهد آمد.

 

عباس‌زاده بر ضرورت ایجاد بسترهای زیست عفیفانه در جامعه تأکید کرد و افزود: همه مسئولان فرهنگی و اجتماعی از جمله شهرداران در این زمینه باید به وظایفشان به خوبی عمل کنند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رعایت عفاف و حجاب توسط ۹۹ درصد مردم، بیان کرد: پارک‌های بانوان باید در شهرها ایجاد شود که برای تحقق آن از محل مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری، اعتباراتی مشخص شده که با تخصیص آن‌ها، ایجاد پارک‌های بانوان در سطح استان اجرایی خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1262604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha