خوش رویی و تنوع برنامه مهمترین ابزار در جذب به مساجد است

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: خوش رویی و تنوع برنامه مهمترین ابزار در جذب عموم مردم به ویژه نسل جدید به مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مجتبی کوچک زاده» شامگاه چهارشنبه(30 فروردین) در گردهمایی ائمه جماعات، هیات امنا و خادمین مساجد شهرستان تیران و کرون اظهارداشت: غفلت از راهکارهای آسان جذب، منجر به خلوتی مساجد شده است.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به ضروت خو خلقی متولیان مراکز دینی، افزود: خوش رویی و تنوع برنامه مهمترین ابزار در جذب عموم مردم به ویژه نسل جدید به مساجد است.

 

وی ادامه داد: متولیان مساجد نمازگزاران را تکریم کرده و نسبت به مردم بد رفتاری و بد اخلاقی نکنند که این رفتارها سبب نارضایتی و ناراحتی می شود.

حجت الاسلام کوچک زاده، توجه به دغدغه های نسل جدید را مهم خواند و گفت: باید برنامه های متنوع فرهنگی در مساجد اجرا و از تشکل های فرهنگی مثل کانون های فرهنگی و هنری حمایت شود.

 

به گفته وی، هیات امنا مساجد باید در برخورد با جوانان و نوجوانان و همچنین طرح و برنامه های آنان با محبت و مهربانی برخورد کنند.

 مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان ادامه داد: اشتباهات و شیطنت بچه ها قابل گذشت بوده و نباید دائم مورد سرزنش قرار گیرند که این موضوع موجب دفع و خلوتی این مراکز دینی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه قانونمداری و توجه به قوانین را در مدیریت مسجد مهم خواند و اذعان داشت: برخی از بی توجهی ها موجب بروز حادثه و خسارت های غیر قابل جبران می شود.

حجت الاسلام کوچک زاده با بیان اینکه تقویت برنامه ها و تنوع در فعالیت های مسجد در جذب به آن مهم است، تصریح کرد: علاوه بر اقامه نماز راه اندازی کتابخانه، مرکز فرهنگی، قرض الحسنه، واحد مشاوره و خدمات کارآفرینی در جذب افراد موثر خواهد بود.

 

کد خبر 1262726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha