شناسایی ۴۰ کانون فرهنگی هنری فعال در زمینه قرآنی در قزوین

باغبانها گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ کانون فرهنگی هنری فعال در زمینه قرآنی در قزوین شناسایی شدند که این پایگاه ها قرآنی در مساجد ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، محمدحسین باغبانها- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین-در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان در استان که شب گذشته (چهارشنبه 30 فروردین) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که روز به روز مفاهیم و آموختن قرآن در زمینه های مختلف نظیر حفظ و تدبر در قرآن توسعه پیدا کرده که همه اینها به برکت انقلاب اسلامی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: با وجود توسعه صورت گرفته ولی هنوز از قرآن فاصله داریم و آنگونه که باید به این کتاب آسمانی توجه نمی کنیم و مهجور بودن قرآن همچنان وجود دارد.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری به مباحث قرآنی توجه ویژه داشته و تأکید ویژه هم بر توسعه فضای قرآنی در کشور دارند و ما هم باید در این زمینه تلاش کنیم.

 

باغبانها تصریح کرد: بر اساس فرمایش امیرالمومنین حضرت علی (ع) در نهج البلاغه هیچ کسی در کنار قرآن ننشسته جز اینکه در کنار آن با زیاد شدن هدایت یا برطرف شدن نقصانی در جهالت برخواسته است؛ در واقع وقتی در محضر تلاوت قرآن می نشینیم این رشد را انسان به طور کامل احساس می کند که موجب ارتقا انسان می شود.

 

وی اعلام کرد: در سال جاری شانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان برگزار خواهد شد که جزئیات این مسابقه در کانال اطلاع رسانی فهما و همچنین از طریق ارسال پیامک به مدیران کانون ها، اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه «مساجد یک محل هر کدام یک پایگاه قرآنی باشند و با هم ارتباط داشته باشند، با هم مسابقه بدهند، این بهترین مشوق است برای اینکه جوان ها و نوجوان ها وارد وادی قرآن خوانی بشوند» اظهار کرد: اقدام جدیدی که بعد از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری انجام شده راه اندازی پایگاه های قرآنی در کنار کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در حال حاضر حدود 40 کانون فرهنگی هنری فعال در زمینه قرآنی شناسایی شدند که این پایگاه ها قرآنی در مساجد ایجاد خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از مساجد ما فعالیت های قرآنی خوبی را انجام می دهند ولی برای اینکه بخواهیم همه مساجد ما پایگاه قرآنی داشته باشند، شاید مسیری طولانی در پیش باشد که این مهم باید به مرور محقق شود.

 

کد خبر 1262749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha