از اجرای طرح «نسل طيب» تا اعتکاف رمضانیه روزه اولی‌ها

اجرای طرح «نسل طيب»، اعتکاف رمضانیه روزه اولی‌ها و برپایی سفره ساده افطاری، از جمله فعالیت ها و برنامه هایی است که به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در خراسان شمالی اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبيب الله  پاکدامن» مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد خراسان شمالي در محل کانون فاطميون بجنورد حضور يافت و ضمن بازديد از فعاليت‌هاي اين کانون در جريان آماده سازي اجراي طرح «نسل طيب» قرار گرفت.

کانون فرهنگی و هنری «فاطمیون» در طبقه فوقانی مسجد تازه ساز حضرت سید الشهدا علیه السلام منطقه کوی امام حسین علیه السلام بجنورد واقع شده که با فعالیت بیش از 100 عضو فعال و مستمر، مجموعه ای شاخص، برای برنامه ریزی و اجرای اقدامات فرهنگی و تربیتی در برگرفته است.

حجت الاسلام پاکدامن، در طبقات مختلف و بخش های طراحی شده این مسجد حضور یافت و از نزدیک فعالیت های گسترده  فرهنگی مسجد را مورد بازدید قرار داد.

کتابخانه، فضای بازی و سرگرمی و سالن بزرگ آموزشی، معرفی شهدا، فضای نمایشگاهی، کارگاه های آموزش مشاغل خانگی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی و مهارت آموزی به ویژه برای دختران جوان از ویژگی های این مسجد بود.

به  گفته «علی ایوبی» یکی از اعضای هیئت امناء و افراد تأثیرگذار این مسجد که در نشستی صمیمانه طرح «نسل طيب» را برای مدیر ستاد فهما خراسان شمالی تشریح می کرد، موضوع آموزش و مهارت افزایی، محور این طرح است.

وی اضافه کرد: این طرح در واقع نگاهی تربیتی و آموزشی دارد که از سوي اهالي مسجد سید الشهدا علیه السلام و فعالان کانون، با رویکرد شور و نشاط آفرینی، مهارت آموزی و نیز تولید محتوای فرهنگی و دینی، برای سنین 10 تا 17 سال، در نظر گرفته شده و با فضاسازی مسجد، به زودی اجرا می شود.

ایوبی گفت: 5 بخش اصلی شامل  قرآنی، بازی و سرگرمی، ملی و مذهبی، هنر و موسیقی  و محفل و محلات این طرح را شکل داده  و هم اکنون در حال آماده سازی فضای اجرای آن هستیم.

وی افزود: قصد داریم در تعامل با مدارس برای دانش آموزان فضای تولید محتوا و کارگاهی  فراهم شود که شاهد شناسایی و پرورش استعدادهای نوجوانان در دل مسجد باشیم.


 

 

 



اعتکاف رمضانیه پسران روزه اولی در راز و جرگلان


«سجاد مرگان» مدیر کانون فرهنگی و هنری حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر غلامان در شهرستان راز و جرگلان گفت:  20تن از اعضای نوجوان این کانون در ایام پایانی ماه مبارک رمضان، معتکف شدند.

وی اضافه کرد: این مراسم اعتکاف در روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم و بیست هفتم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر غلامان برگزار شد.

مرگان افزود: نوجوانان حاضر، دانش آموزان روزه اولی منتخب دو مدرسه  مقطع ابتدایی و متوسطه اول شهید بهشتی و شهید بابا فرامرزی غلامان  هستند.

وی اظهارکرد: معتکفین نوجوان طی سه روز در خصوص موضوعات مختلف دینی همچون اصول دین در حلقه‌های گفتگو محور به بحث و تبادل نظر نشستند.

 

 

سفره افطاری ساده در کانون روستایی «عالم آل محمد(ع)»


حجت الاسلام «حبيب الله  پاکدامن» مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري  مساجد خراسان شمالي  در روستای قره باشلو از توابع شهرستان بجنورد حضور یافت و به جمع روزه داران کانون فرهنگی هنری "عالم آل محمد علیه السلام" مسجد محمد رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم آن پیوست.


وی ابتدا همراه روزه داران در نماز جماعت مسجد شرکت کرد و پس از اقامه نماز، روزه خود را همراه نوجوانان و جوانان این کانون افطار کرد.


حجت الاسلام پاکدامن همچنین نکاتی در خصوص اهمیت نقش کانون فرهنگی در محوریت مسجد عنوان کرد و موضع تربیت نیروهای ارزشی و انقلابی را مهمترین نقش کانون ها نام برد.

این مراسم افطاری ساده با محفل قرآن و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، پایان یافت.

 




 

کد خبر 1262792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha